- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
4 februarie 1967 o dată importantă pentru infrastructura din România. Nicolae Ceaușescu a ordonat începerea construcției austrăzii A1 sau București Pitești, cea mai veche autostradă din România, cu o lungime de 96 de km și finalizată după 5 ani. Paradoxul vine în situația în care, în 2018 ne-am putut bucura doar de 60 de km de autostradă pe şapte tronsoane. Ce așteptări avem de la 2019 și câți km de autostradă ni s-au promis anul acesta....
4 februarie 1967. 52 de ani de la începerea constricției Autsotrăzii A1
52 de ani de la Austostrada A1.Povestea celei mai vechi autostrăzi din România, care leagă orașul Pitești de București este strâns legată de dorința lui Nicolae Ceaușescu pentru găsirea unei soluții de fluidizare a traficului și mărirea vitezei de deplasare pe DN 7. Deși mașinile Dacia nu prindeau viteze atât de mari, Ceaușescu dorea ca pe A1 să se poată atinge viteza de 140 km/h.
”Aveam o masă caldă şi transportul asigurat şi simţeam că muncesc într-o echipă. Oamenii aveau entuziasm. Pe şantierul autostrăzii au fost utilizate staţii automate de preparare a asfaltului, combine de stabilizare a fundaţiilor, dar şi echipament electronic de control al diferitelor faze ale proceselor tehnologice. Toată lumea lucra cu spor, nu era ca acum, când vezi atâţia muncitori lenevind pe şantiere când ei ar trebui să muncească”, își amintește unul dintre muncitori care a participat la construcția autostrăzii începute în data de 4 februarie 1967, potrivit adevărul.ro.
5 ani a durat construcția celor 96 de km de autostradă, iar muncitorii mărsturisesc că au fost atrași de acest proiect încă de la bun început și că munceau cu mult entuziasm, contrar parcă realităților din ultima perioadă când ne chinuim să înaintăm kilometru cu kilometru.
4 februarie 1967. Situația autostrăzilor din România până la 4 februarie 2019
Din tabelul de mai sus, deducem o realitate tristă, mai alesd dacă facem comparația cu vecinii noștri bulgari care au început construcția de autostrăzi în în 1973, iar până la căderea comunismului avea deja asfaltaţi 270 de kilometri. Acum, vecinii de peste Dunăre circulă pe aproape 800 de kilometri de şosea rapidă, printre care și autostrada Sofia - Burgas, de 360 de km, care leagă estul de vestul țării, iar povestea nu se opreșre aici.
4 februarie, zi importantă pentru infractructură. Căți km de autostradă ni se promit în 2019
Doar 60 de km de autostradă pe şapte tronsoane au fost realizaţi în 2018, potrivit datelor prezentate de premierul Viorica Dăncilă în Parlament.
Autoritățile promit că până la sfârșitul lui vom putea circula pe aproximativ 900 de kilometri de drum cu limită de viteză de 130 km/h.
Tronsoanele vizate pentru a completa rețeaua de autostrăzi sunt A1 Lugoj – Deva (43 de kilometri), început în 2013, A10 Sebeș – Turda (41 de kilometri), început în 2014, și A3 Iernut – Chetani (18 kilometri), început în 2016.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are în vedere și alte sectoare de autostradă. Lotul 3 Ilia – Coșevița și Lotul 4 Ilia – Șomuș, care acoperă în total 43 de kilometri pe A1 Lugoj – Deva, sunt în curs de finalizare. Rămân în lucru loturile 1 și 2 de pe A1 Lugoj – Deva.
2019 ar putea aduce încă 41 de kilometri pe A10 Sebeș – Turda, finalizate, dar încă necirculate. CNAIR ar putea da în folosință și tronsonul dintre Ilia și Coșevița de pe A3.
Și pentru 2018, promisiunea autorităților viza 100 de kilometri de autostradă, dar numai 60 au fost dați în folosință!...
sursa foto: doza de bine
Clipe de coșmar pentru mai mulți turiști români. Au fost debarcați și lăsați doar cu hainele de pe ei... Boala care face ravagii în România! Mii de oameni au primit diagnosticul în ultima perioadă, iar 60 de persoane au murit...