Înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut, în primele cinci luni ale anului, cu peste 8%, ajungând până la 197.010 unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2017, când erau consemnate circa 215.000 de înregistrări, reiese din statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Conform datelor oficiale centralizate, în intervalul ianuarie - mai 2018, cele mai înmatriculate autoturisme second hand au fost: Volkswagen (49.792 exemplare, -11,23%), Opel (21.493 unităţi, -21,16%), BMW (18.467 unităţi, +0,52%), Audi (18.315 exemplare, -2,25%), Ford (18.272 unităţi, -15,13%), Mercedes-Benz (10.126 unităţi, -5,78%), Skoda (8.813 unităţi, +4,11%) şi Renault (8.563 unităţi, -12,38%).
Pe de altă parte, la nivelul primelor cinci luni ale anului în curs, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 29,34% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 47.827 de unităţi.
În funcţie de numărul unităţilor înmatriculate, numai în luna mai, cele mai multe înmatriculări au vizat mărcile: Dacia - cu 3.114 unităţi, mai mult cu 89,30% faţă de mai, anul trecut), urmată de Skoda (1.106 unităţi, +46,49%), Ford (979 unităţi, +40,86%), Volkswagen (803 unităţi, -21,51%) şi Renault (764 unităţi, +39,67%).
În acelaşi timp, cea mai redusă frecvenţă a înmatriculărilor de autoturisme noi, în aprilie, s-a consemnat în cazurile: Subaru (nouă exemplare), Ford-CNG-Technik şi smart (câte opt exemplare), SsangYong (şapte), BMW I şi Maserati (câte patru unităţi), Lada (trei), Bentley (două), Aro, Citroen-DS, Ferrari, Mercedes-AMG şi Tesla (câte un exemplar).
CAPCANE DE CARE TREBUIE SĂ ȚII SEAMA PENTRU A NU FI PĂCĂLIT DE SAMSARII DE MAȘINI SH:
Maşini avariate grav/daune totale
Mașinile care costă peste 8.000-10.000 euro în momentul accidentului, sunt rentabile pentru un samsar care urmează să le repare cu costuri minime şi să le vândă cu profit. Acestea sunt periculoase pentru ca au structura de siguranţă compromisă, iar reparaţiile sunt făcute de mântuială.
Turbină, injectoare, EGR, galerie de admisie
Multe dintre aceste probleme vin de la faptul că mașinile au un rulaj foarte mare (evident, kilometri dați înapoi). Fiind componente de baza ale motorului diesel modern, turbină, injectoarele, EGR și galeria de admisie sunt interconenctate, iar o problema la una dintre ele generează o reacție în lanț.
Kilometri dați înapoi
Se estimează că circa 80% dintre mașinile second hand aduse din alte țări și scoase apoi la vânzare în România au kilometri dați înapoi. Decizia de a cumpără sau nu o astfel de mașină este bazată strict pe starea automobilului din momentul vânzării și pe uzură verificabilă a diverselor componente. O negociere serioasă cu vânzătorul poate aduce mașină la un preț rezonabil, astfel încât economia obținută să fie folosită ulterior pentru eventuale cheltuieli imprevizibile generate de rulajul mare.
Oficial. Un MARE SECRET a ieșit la iveală! România este ATACATĂ! Autoritățile recunosc: „În fiecare zi ne confruntăm cu ... Sărbătoare mare sâmbătă. Rugăciunea pe care trebuie să o rosteşti în această zi pentru sănătate...