- Liga Națiunilor: România vs. Kosovo se vede vineri, 15 noiembrie, de la 21:45, pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Românii care cumpără mașini second-hand de la intermediari trebuie să fie atenți la actele pe care le primesc, pentru că se pot trezi că nu pot înmatricula mașina în țară
O mașină adusă din Germania, spre exemplu, poate avea ștampila pe talon pentru “casare/dezmembrări” (Verwertungsnachweis lag vor). O astfel de mașină este aproape imposibil de repus în circulație chiar și în România, deși este în stare de funcționare.
O altă încurcătură cu actele unei mașini second-hand adusă din străinătate este când autoturismul este transportat pe platformă fără să existe o dovadă de la firma de transport. La Poliție, când românii vor să înmatriculeze mașina, li se cer la dosar acte care dovedesc cum a intrat mașina în țară, fie pe platforma, iar în acest caz trebuie să existe o dovadă, talonul original și plăcuțele, fie pe șosea, iar în acest caz trebuie predat talonul emis recent pentru numerele provizorii (Fahrzeugschein – valabilitate 5 zile) și plăcuțele.
Brief-ul mare (cartea mașinii) trebuie să nu fie ștampilat cu termenul Ungultig (invalid). De asemenea colțul tătiat la brief-ul mare înseamnă că mașina a fost scoasă din circulație definitiv în Germania, deci automat trebuie să facă dovada că au transportat-o pe platformă sau să prezinte talonul provizoriu și numerele aferente.
Samsarii evită să spună că mașina a fost radiată din Germania așa că îi lasă pe români să creadă că mai pot circula cu ea așa. Trebuie doar să le dea banii pe mașină și nu mai au nicio grijă cu înmatricularea în România, pot circula cu numere străine. Când o mașină este radiată din Germania, primește buline pe numere, însă samsarii le dau jos și fac o asigurare falsă. Românii prinși la volanul unei astfel de mașini se aleg cu amendă și dosar penal, pentru circulația pe drumuri publice cu o mașină neimatriculata.
În Germania, termenul pentru certificatul de înmatriculare este Fahrzeugschein (brief mic/talon), iar pentru cartea mașinii este Fahrzeugbrief (brief mare). De regulă pe primul îl opresc autoritățile germane când mașina este radiată, iar nota privind radierea mașinii din Germania se face în brief-ul mare. Dacă cineva nu poate prezenta brief-ul mare când merge la Poliție, nu va putea înmatricula mașina.
Sursa: InspectorAuto.ro
Atenţie mare, şoferi! Zeci de mii se maşini vor trebui retrase din circulaţie. Lista autovehiculelor interzise!... Ca la noi la nimeni! Japonezii pun PANOURI SOLARE pe şosele la un preţ de TREI ORI MAI MIC decât cel anunţat pentru un k...