Deşi avem trenuri moderne, care pot atinge viteze-record, la fel ca în străinătate, infrastructura este la pământ. Pentru întârzieri, abia acum oficialii aplică sancţiuni.
Zero lei pentru întreţinerea căilor ferate. Este bugetul alocat de CFR SA în 2020. În acest timp, călătorii pierd ore în şir în gări, în timp ce compania de stat pierde milioane de lei. Harta restricţiilor arată dezastrul de pe şine.
La nivelul întregii ţări, trenurile au 335 de restricţii de viteză pe un singur fir. Dacă le-am pune la socoteală şi pe cele de la întoarcere, de exemplu, numărul acestora s-ar dubla. Sunt unele porţiuni pe care trenurile nu pot circula decât cu 10-15 kilometri pe oră. Este şi cazul localităţii Grădiştea, de exemplu, din judeţul Ilfov, aici unde trenurile nu circulă cu mai mult de 30 de kilometri pe oră.
Deşi conduc trenuri care pot atinge viteze-fulger, mecanicii se plâng că au aceleaşi restricţii ca şoferii aflaţi în trafic.
Ca şi când problemele sunt de ieri, de azi, Protecţia Consumatorilor a luat măsuri abia saptamana aceasta. Inspectorii au observat mizeria din gări si întârzierile de zeci de minute pentru unele curse. Sec, CFR Infrastructură anunţă doar că.va lua măsuri imediate. Şi cei de la CFR Călători par familiarizaţi cu astfel de situaţii.
În România, cu excepţia rutei Bucureşti-Constanţa, trenurile circulă cu o viteză medie de 60 de kilometri pe oră, spun operatorii privaţi. Şefii de la transporturi încasează indemnizaţii de sute de mii de lei în fiecare an tocmai pentru a îmbunătăţi acest domeniu. Se estimează însă că doar pierderile CFR SA vor fi în 2020 de zece ori mai mari faţă de anul trecut.
Vouchere în loc de alocații pentru copii. Guvernanţii cred că părinţii chletuiesc banii pentru propriile plăceri... România s-a transformat în fabrica de halate albe a Europei. Din 2007 şi până acum, peste 40 de mii de medici au cerut s...