Pe vremea bunicilor noștri, nu existau mijloace de comunicare prin care ei să poată știi în orice moment unul de celălalt, așa că erau nevoiți să plătească pentru a putea apărea în rubricile de corespondență ale ziarelor din acea vreme. Mai jos, găsești câteva secvențe din mesajele emoționante care au rămas în amintirea acelor vremuri.
Pentru a putea scrie cât mai multe persoane, mesajele aveau o limită de 10 cuvinte. Pentru fiecare cuvânt bunicii și străbunicii noștri plateau 5 LEI, o sumă destul de mare la vremea aceea.
De asemenea, erau menționate și poveștile unor cupluri care se iubeau și aveau un trecut frumos în spate. Iată cât de transparenți și sinceri erau oamenii cu 2, 3 generații înaintea noastră! Aceste informații s-au păstrat intacte și rămân extrem de prețioase.
Tot în ziarele foarte vechi puteam găsi mica publicitate, în care oamenii își căutau de muncă, sau celebre branduri naționale și internaționale își promovau produsele.
De exemplu, „Adeverul politic” din 27 august 1904 găzduia anunțul unui tănăr “vechiu funcționar” dorea “un asociat cu un capital de cel putin 6000 lei pentru a deschide un magazin de ferarie”, iar doctorul E. Manolescu vindeca “impotența și slabirea forțelor sexuale, boalele lumești si de femei”.
Bazarul “Union” se lăuda cu “Mobile pentru toate clasele Societății, în toate calitățile și cu prețurile cele mai moderate”, iar “Societatea de comandită” Weil, Joseph & Co. comercializa, printre altele, “Celebrele semănatoare în rânduri”, dar și pluguri întregi de oțel.
Ca și astăzi, și acum 111 ani, reclama era sufletul comerțului. De pildă, depozitul “Economu & Zlatko” scotea la vânzare “Conserve de Legume fabricate după ploae cu prețuri forte avantagioase”.
Nici plăcerile trupești nu erau neglijate. Doamnele și domnii erau ademeniți cu “învațături de masagiu” dacă plăteau „doar 25 de bani„.
Celebra revista „Furnica„, înființată în1904 de catre George Ranetti si N.D. Taran, aloca o pagină întreagă articolelor de mică și mare publicitate. Astfel, aflam că, de la „Cofetaria Unirea”, bucureștenii puteau cumpara produse de „Patiserie fină”, dar și „Vinuri streine și indigene Champagne”.
De asemenea, marile companii internaționale de îngrijire a sănătății și frumuseții de astăzi erau si ele prezente pe piața românească promovându-și produsele în paginile ziarelor.“Vichy, proprietatea Statului Frances” avea renumele, în acele vremuri, ca vinde ape naturale care erau “ferite de contrafaceri”, în timp ce „Hotelul Continental” din Viena de autointitula cu “prețuri moderate și ascensoriu”!
Probleme cu noua lege a pensiilor? Ce consecințe GRAVE ar putea avea modificarea... Pilonul II de pensii. Cum afli câți bani ai la pensie și ce formular să completezi...