Fiecare calator este verificat inca de la intrarea in mijlocul de transport in comun daca are un card de calatorie si apoi este supravegheat strict daca il valideaza. Acest control dureaza cel putin cateva minute dar, indiferent de cat e de aglomerat, nimeni nu scapa de vigilenta inspectorilor. Fiecare autobuz sta pe loc, pana se fac verificari la sange, iar cine n-are abonament si nici bilet, se intoarce la ghiseu sa-si plateasca transportul.
Calatorii sunt nemultumiti de aceasta metoda. Ei spun ca, pentru a controla fiecare persoane care urca, autobuzul sta in statie minute bune si, astfel, intarzie la locul de munca.
Insa, indiferent de nemultumiri, totul trebuie sa treaca prin aparat. Mai marii Regiei Autonome de Trasport Bucuresti vor sa reduca substantial pierderile. Si spun ca "politia" pe care-o fac inspectorii in statii are deja efecte.
"Pe liniile pe care s-a implementat acest proiect, numarul de calatori care si-a achitat titulul de calatorie a crescut in medie cu 15 procente", a spus purtatorul de cuvant al RATB, Brindusa Raeceanu.
Programul de control este unul pilot, pe patru linii de tranport. Dar reprezentantii RATB iau in calcul pe viitor posibilitatea de a extinde proiectul la toate liniile de transport public din Capitala.