Ce se întâmplă acum în Gara de Nord din București? Oameni pe peron care așteaptă, trenuri care nu mai sosesc, săli de așteptare arhipline, rute anulate.
Călători care nu mai știu la ce oră vor ajunge la destinație și telefoane prin care cei de pe peron sunt anunțați de cei care ar fi trebuit să sosească: „Nu știu cât întârziem. Suntem deocamdată pe un câmp!”
E pulsul primei dimineți în care iarna și-a intrat în drepturi în România: 6 ianuarie 2017! CRF Călători, prinsă total nepregătită în fața „urgiei albe”! Un număr de 42 de trenuri care circulă în zonele cele mai afectate de viscol, respectiv județele Buzău, Brăila, Tulcea, Constanța, Ialomița și Călărași, au fost anulate, a anunțat CFR Călători.
De exemplu, trenul de la Vatra Dornei a întârziat 40 de minute. În loc să sosească în Gara de Nord la 7.20, a ajuns la 8.00. Din cauza modificărilor survenite din cauza viscolului și pe alte rute feroviare, pe panou, mersul trenului a fost pur și simplu scos de pe panoul de informații. Nimeni nu știa la cât poate să sosească. Din fericire, a venit în mai puțin de o oră.
„O așteptam de la Suceava, nu știu cât întârzie, trenul a dispărut de pe panou!”, e mărturia unui bucureștean care-și aștepta o prietenă din Suceava.
Alții și-au pierdut răbdarea în sălile de așteptare. De exemplu, trenul care trebuia să sosească de la Cluj-Napoca are întârziere de circa 80 de minute. Deocamdată!
Ce se întâmplă în continuare?
Cu toate că pentru data de 6 ianuarie a.c. s-a luat decizia anulării unor trenuri pe ruta București — Constanța și retur, legătura feroviară este menținută cu celelalte trenuri rămase în graficul de circulație.
Comandamentul de iarnă CFR Călători instituit pe raza Sucursalelor din Sudul și Estul țării și echipele feroviare din unități (revizii, depouri, etc) sunt pregătite pentru intervenție în vederea asigurării condițiilor necesare desfășurării în siguranță a călătoriei cu trenul, menționează reprezentanții companiei.
De asemenea, aceștia precizează că s-au organizat cu locomotive diesel și în alte locații feroviare, în situația în care circulația cu automotoare va fi dificilă. Depozitele de combustibil sunt asigurate cu combustibilul necesar iar stațiile de preîncălzit vagoane funcționează la parametri normali.
CFR a pregătit locomotive de rezervă
"Au fost pregătite locomotive Diesel de rezervă, au fost suplimentate echipele de intervenție iar garniturile de tren sunt verificate înainte de plecarea în cursă. În situația apariției unor defecțiuni la instalația electrică/de încalzire, pe fondul temperaturilor foarte scăzute, personalul de tren va redistribui călătorii, în măsura posibilităților, în alte vagoane", precizează compania.
CFR Călători și CFR Infrastructură colaborează operativ și centralizat astfel încât personalul de serviciu din trenurile aflate în parcurs și cel din gări să poată lua împreună cele mai potrivite măsuri pentru prevenirea situațiilor neplăcute pentru pasageri. Personalul feroviar este la dispoziția pasagerilor oferindu-le asistență în gări și la bordul trenurilor, scrie Agerpres.
Ultimele informații de la Brigada Rutieră a Capitalei! Sfaturile polițiștilor pentru șoferi!... Se circulă cu dificultate cu mijloacele de transport din București! Circulația metroului a fost blocată 15 minute din ca...