Facebook dorește să sprijine jurnalismul de ”înaltă calitate” și informațiile ”de încredere”. Anunțul a fost făcut de Mark Zukerberg, care dezvăluie că Facebook lucrează deja la crearea unei pagini de știri pe platforma social media.
Mark Zukerberg dorește să susțină jurnalismul de calitate. A spus-o într-un intreviu cu Mathias Doepfner, CEO al gigantului grup media nemțesc Axel Springer. Șeful celei mai populare rețele sociale din lume, cu 2.300 milioane de utilizatori, a vorbit despre proiect într-un video postat de contul personal de Facebook, deși nu a dat foarte multe detalii despre ce va presupune efectiv. În cadrul discuției, Mark Zuckerberg afirmă că își dorește ca Facebook să aibă o serie de principii călăuzitoare pentru a clădi o secțiune specială dedicată știrilor, precum și un model de afaceri ce include o colaborare "de monetizare" cu editorii.
”Vrem ca Facebook să evidențieze informațiile de calitate și de încredere”. Potrivit lui Zuckerberg, între 10 și 15% dintre utilizatori sunt interesați de un spațiu dedicat special știrilor de actualitate. De aceea, fondatorul Facebook afirmă că selecția știrilor va fi necesară. În plus, este de părere că acest nou proiect îi va putea ajuta financiar pe reprezentanții grupurilor media în tranzacția către mediul digital.
”Există o oportunitate reală de a oferi editorilor o mai bună monetizare a conținutului”, iar Facebook va putea avea o relație directă cu editorii pentru a se asigura că acest conținut este disponibil”.
Mark Zukerberg a negat însă posibilitatea ca Facebook să devină un ”editor de presă”. ”Nu avem jurnaliști care să se ocupe de știri„, a precizat fondatorul rețelei sociale.
Rețeaua socială Facebook este de multă vreme presată pe seama rolului său în răspândirea știrilor false, în acte de dezinformare în momente cheie precum alegerile din diverse țări sau referendumul pentru Brexit, iar prin această inițiativă, fondatorul ei dorește să redea încrederea utilizatorilor. În plus, Facebook nu este la prima tentativă de a separa fluxul de știri de celelalte tipuri de conținut din news feed. La finele lui 2017, în câteva țări, a separat știrile într-un tab aparte, dar a renunțat la proiect după un val de critici din partea editorilor și utilizatorilor din țările respective.
Facebook a mai anunțat și alte schimbări la începutul acestui an. Compania intenționează să producă una dintre cele mai mari schimbări ale news feed-ului, urmând să pună accentul pe conținut provenind de la familiile și prietenii utilizatorilor decât de la terți, inclusiv de la editorii de presă.
Facebook anunță noi funcții: explicația pentru ce vom vedea în News Feed
sursa foto: AFP.
"Profesoara mi-a bătut copilul de față cu mine: Vrei nota 10, mă?" Scandal într-o școală din Vrancea... Bărbat lovit de o autoutilitară ISU, pe o trecere de pietoni din București! Ce s-a întâmplat...