- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Facebook a anunțat că va lansa o funcție numită prin care vrea să-și dovedească transparența și anume - “Why am I seeing this post” (de ce văd acest post). Care va fi rolul ei pentru utilizatori
Reprezentanții Facebook susțin că lansează această nouă funcție, pentru că nu toţi utilizatorii reţelei sociale cunosc şi înţeleg modul în care funcţionează algoritmul de rankare pe Facebook. Astfel, Facebook va implementa acest instrument care le explică acestora motivele pentru care văd posturile din propriul News Feed.
Prin noua funcție Facebook, utilizatorii pot înţelege motivele pentru care posturile unui anumit prieten ori pagini apar mai frecvent sau mai sus în News Feed. Mai mult, prin noua opțiune se dorește accesul mai rapid la funcţii precum încetarea urmăririi unei anumite pagini ori persoane.
Reclamele pe Facebook
Pe lângă “Why am I seeing this post”, Facebook va introduce și “Why am I seeing this ad?” (de ce văd această reclamă) care devine şi ea mai transparentă. În afară de atributele demografice pe baza căreia a fost selectat, utilizatorului poate afla acum şi când propriul profil corespunde datelor urmărite printr-o anumită campanie.
Mai mult, Facebook informează utilizatorul cu privire la datele personale adăugate de un anumit advertiser în baza de date precum şi la modul în care acestea au fost obţinute (dacă datele au fost furnizate de un terţ).
Pentru a avea acces la aceste noi funcții, utilizatorul va avea un buton vizibil în colţul din dreapta sus al fiecărei postări, care-i va permite accesul la aceste informații.
Noile facilităţi fac parte din efortul Facebook de a deveni sau măcar a încerca să pară mai transparent, după scandalurile de anul trecut privind modul incorect în care sunt gestionate datele personale ale utilizatorilor săi.
Datele a milioane de utilizatori, puse în pericol de Facebook
Anul trecut, în 2018, Facebook a precizat că numele și contactele a 15 milioane de persoane au fost comprimise. Pentru 14 milioane de oameni, hackerii au accesat informații precum sexul, localizarea, limba, statutul relației, religia, orașul natal, ora locală, data de naștere.
La momentul respectiv, eroarea din codul sursă al Facebook le-a permis hackerilor să fure token-urile de acces, practic chei digitale (digital keys) care le permit user-ilor să rămână autentificați fără a mai nevoie să introducă de fiecare dată parola. Aceste chei de acces le pot permite atacatorilor să preia controlul asupra unor conturi ca și când ar fi titularii lor, dar Facebook a spus că nu se știe dacă s-a și întâmplat așa ceva.
Citește și: Probleme Facebook. Cum raportezi ceva care nu funcționează pe Facebook
De-a lungul timpului, Facebook a fost criticată pentru multe lucruri, de la răspândirea știrilor false și manipularea propagată de forțele pro-Kremlin, până la gestionarea defectuoasă a datelor utilizatorilor.
Despre Facebook
Facebook are, lunar, peste 2 miliarde de utilizatori activi în întreaga lume. Instagram este parte a companiei lui Mark Zuckerberg, înfiinţată în 2004. Şi această platformă are mai mult de 2 miliarde de utilizatori activi în întreaga lume.