Gara de Nord din București va intra în reparaţii capitale. Călătorii se vor simţi ca pe şantier. Demolările unor construcţii vor începe în curând, însă lucrările de modernizare vor fi demarate abia anul viitor. Când va începe şi haosul. Doar câteva linii vor râmâne funcţionale.
Cabluri care atârnă peste tot, pereţi scorojiţi şi ghişee învechite. Aşa arată acum Gara de Nord, din Capitală. 20 de mii de oameni ajung zilnic aici, iar, într-un an, este tranzitată de șapte milioane de persoane.
Investiţii majore nu au existat în ultimele două decenii. Degradarea este vizibilă.
O copertină din panouri foto voltaice va acoperi Gara de Nord. Vor exista bariere de acces pentru zona peroanelor și panouri de informare pentru fiecare linie. Mai mult, peroanele vor avea un sistem prin care călătorul va fi informat când trenul intră și iese din gară. Vor fi modernizate și sălile de așteptare și vor exista aproximativ 500 de locuri de parcare în subteran.
Cu puţin noroc, proiectul ar putea demara vara viitoare, spune şeful CFR Infrastructură.
Reabilitarea se va face pe etape. Prima fază a investiţiei se va ridica la 93 de milioane de euro, iar în total se vor cheltui 400 de milioane de euro. În timpul lucrărilor, o parte din traficul feroviar va fi preluat de alte gări din Capitală.
Gara de Nord ar urma să fie legată direct de aeroportul Otopeni, printr-o linie nouă. Autorităţile promit că va fi gata până la meciurile de la Campionatul European de Fotbal, de anul viitor.
Video. Înghesuiți în adăposturile de urgență ale aeroporturilor din Tokyo, Doha și Milano, elevii olimpici cer ajutor: „... Înscrierea la liceu, chinul părinților. Inspectorii școlari dau sfaturi pentru completarea fișei cu opțiuni...