Un nou incident feroviar arată încă o dată că suntem la un pas de catastrofă pe calea ferată. Încă un tren a deraiat astăzi în judeţul Braşov, al treilea numai în ultimele două săptămâni, în aceeaşi zonă. Şi al şaptelea de la începutul lunii. De data aceasta, sistemul care susţine roţile locomotivei a cedat. Din fericire, garnitura circula cu viteză redusă, iar călătorii nu au fost răniţi.
Nouă călători erau în trenul care plecase de numai câteva minute din Braşov cu direcţia Bucureşti. Cu puţin timp înainte să oprescă în gara Dârste, locomotiva a sărit de pe şine.
Cadrul care susţine roţile locomotivei a cedat din senin. Iar trenul a ajuns lângă şine. Călătorii nu au fost răniţi, pentru că, în acel moment, vagoanele nu înaintau cu mai mult de 30 de kilometri pe oră. Dar, la o viteză mai mare, o astfel de defecţiune poate provoca o catastrofă.
”Este o piesă foarte mare și foarte importantă pentru locomotivă. Reviziile trebuie să se facă la timp, dar nu se întâmplă asta mereu”, spune Iulian Mateescu, lider de sindicat CFR.
CFR a transmis că pasagerii au fost preluaţi în siguranţă de alt tren. Circulaţia a fost blocată ore bune între Braşov şi Oradea, până când un utilaj de mare tonaj a repus locomotiva pe şine. Celelalte trenuri care trebuiau să traverseze zona au fost redirecţionate pe un alt traseu.
Este a şaptea deraiere din ultima lună. Şi a treia din judeţul Braşov, în ultimele două săptămâni. Sâmbătă, un marfar a sărit de pe şine, iar la mijlocul lui martie o locomotivă a ieşit aproape un metru de pe linie.
Sunt doar câteva dovezi că infrastrctura CFR e în colaps. Peste 60 la sută dintre linii pot ceda în orice moment. Iar 90 de locomotive au o vechime mai mare de 35 de ani. Grav este şi că România nu mai are niciun centru de mentenanţă şi reparaţie a locomotivelor.