Elevii, în culmea fericirii! Matematica va fi eliminată de la Bacalaureat! Anunțul făcut de ministrul Educației

Proba de Matematică ar urma să fie eliminată de la examenul de Bacalaureat, potrivit anunțului făcut de ministrul Educației Ecaterina Andronescu, în cadrul unui eveniment ce a avut loc la Biblioteca Centrală Universitară.

Astfel, ministrul Ecaterina Andronescu a propus patru tipuri de Bacalaureat, iar una dintre acestea, pentru filiera profesională, care poartă numele BAC T, nu conține Matematica. De asemenea, această probă nu se regăsește nici în alte două variante BAC A2 (socio-uman) și BAV V (vocațional).

Potrivit ministrului, însă, proba la mate ar urma să fie susținută doar de elevii de la științe, aceștia având versiunea BAC A1, potrivit edupedu.ro.

Pentru ruta profesională, elevii vor studia fie patru ani la liceele tehnologice, după care vor putea susține Bacalaureatul Profesional, numit BAC T, fie un certificat de competențe profesionale pentru studii de trei ani.

Bacalaureatul T (tehnologic) va fi susținut, potrivit propunerii, la Limba română, Limba străină și Științe. Nu sunt detaliate tipurile de probe (scrise sau orale/practice).

Bacalaureatul A1 și Bacalaureatul A2, pentru studiile liceale de științe și studiile socio-umaniste, au o probă nouă – cea de creativitate, cunoștințe, abilități, aptitudini și atitudini. Aceeași probă este întâlnită ți la Bacalaureatul vocațional Bac V.

De asemenea, materiile care se vor da BAC A1 sunt, potrivit propunerii ministrului Educației, Limba Română, limba străină, Matematică, Fizică/Chimie/Biologie și proba de creativitate, cunoștințe, abilități, aptitudini și atitudini.

Elevii de la socio-uman vor susține BAC A2 la Limba Română, limbă străină, Istorie, Filosofie/Logică și proba de creativitate, cunoștințe, abilități, aptitudini și atitudini.

De cealaltă parte, cei de la studiile vocaționale vor susține BAC V la Limba Română, limbă străină, probă specifică și proba de creativitate, cunoștințe, abilități, aptitudini și atitudini, în timp ce Bacalaureatul profesional va avea trei probe, la Limba Română, la limba străină și științe.

Ecaterina Andronescu, noi schimbări în Educație. Clasa 0 va fi clasa I și se prelungește gimnaziul... Bacău: Anchetă a poliţiştilor după descoperirea unui schelet în incinta fostului Han Rates din Buhuşi...