Fenomenul a luat amploare, iar in cazul unora dintre companii nivelul incercarilor de frauda din partea clientilor a crescut cu peste 50%.
O solutie de contracarare: baze de date private
Pentru a contracara marirea numa¬rului acestor tentative, asiguratorii au investit mai mult in resurse umane si pe partea informatica. "Fraudele dovedite au crescut anul trecut cu pana la 60% la Generali fata de 2009. Pentru a contracara aceste fenomene am investit mai mult in IT si am pus un mai mare accent pe partea de resurse umane. Pe segmentul Casco, fraudele sunt mult mai usor de realizat. Totusi, pe RCA sunt multe metode inventive, dar este mai dificil, pentru ca sunt implicate mai multe parti", a precizat Madalin Rosu, sef departament Daune la Generali Asigurari. Acesta spune ca nu exista o metoda des intalnita pentru fraudare si ca in zona daunelor totale se apeleaza, de obicei, la persoane specializate.
"In conditiile in care se dovedeste tentativa de frauda, companiile de asigurari trimit si o plangere penala impotriva clientului, insa in majoritatea cazurilor cei care apeleaza la fraude scapa de raspunderea in fata legii. In ultima perioada companiile au realizat cat este de important acest subiect si au aparut baze de date private care contin istoricul masinilor sau numarul de daune", a explicat Madalin Rosu.
Potrivit Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR), numai in prima parte a anului trecut, doua dintre cele mai importante companii de asigurari din Romania au respins dosare de dauna dovedite ca frauda pe segmentul auto de peste 1 milion de lei. Daunele au fost respinse dupa ce expertizele au aratat ca s-a produs o avariere intentionata a unor masini asigurate la sume mai mari decat cele practicate in prezent pe piata second-hand.
"Tentativele de frauda s-au inmultit din cauza crizei. Exista nenumarate posibilitati de fraudare, de exemplu, cu ajutorul politiei, cu ajutorul a unu-doua service-uri auto sau prin intermediul unui angajat la daune al companiei de asigurari. Totodata, sunt multe elemente la care se uita o companie de asigurari cand vine vorba de o frauda - daca daunele s-au realizat in primele sapte zile de la incheierea politei sau in ultimele zile, sau daca declaratiile asiguratului nu se potrivesc cu daunele autovehiculului", a mentionat Cristian Constantinescu, presedintele UNSAR.
sursa:Financiarul.com