Live acumObservator 12
Prime Time 20:30Poftiţi pe la noi: Poftiţi la circ

Romanii renunta la deodorant, sapun si pasta de dinti, pe criza

Deodorantele, samponul, pasta de dinti si sapunul sunt principalele bunuri de larg consum la care renunta romanii pe timp de criza. Dupa produsele de igiena persoanla, in top urmeaza ciocolata si bauturile. De partea cealalta, alimentele si articolele pentru ingrijirea locuintei au inregistrat cele mai mici pierderi, informeaza un comunicat al GfK Romania.

Mai exact, cheltuielile pentru bunuri de larg consum au scazut anul trecut cu 5%, in lei, fata de 2009. Astfel, cel mai mult au fost reduse cheltuielile cu produsele de ingrijire personala, in moneda nationala scaderea fiind de aproape 11%.

Printre categoriile cu cele mai drastice reduceri in volum se numara deodorantele (-19%), samponul (-14%), dar si pasta de dinti si sapunul de toaleta (-12% fiecare).

Segmentul bauturilor a urmat si el un trend descendent in 2010, de 6%, cu o contractie mai puternica in a doua jumatate a anului comparativ cu perioada similara a anului precedent (9% fata de 3% in primele sase luni).

Printre categoriile care au inregistrat scaderi accentuate in volum, la nivelul intregului an, se numara sucurile naturale, cele carbogazoase si berea.

"Incercand sa se adapteze contextului economic deloc favorabil, consumatorii au redus din volumul cosului de cumparaturi. In 2010 ei si-au facut cumparaturile mai rar si, in acelasi timp, au renuntat la produsele de rasfat", a declarat Raluca Raschip, consumer goods director GfK Romania.

Sursa: Antena3

Foto: corbisimages.com

Recomandari