Primele stații de metrou, inaugurate cu fast în 19 noiembrie 1979, pe întâiul tronson al magistralei I, pe distanța Semănătoarea – Timpuri Noi, erau șase la număr: Semănătoarea, Grozăvești, Eroilor, Izvor, Piața Unirii, Timpuri Noi. Din Depoul Ciurel a plecat, atunci, în stația Semănătoarea primul tren de metrou care a primit și primii călători. În zilele noastre, Capitala sufocată de mașini pare să aibă drept singură alternativă pentru a ajunge rapid dintr-un loc în altul metroul. Magistrala 5 e aproape de finalizare, arată modern, spre deosebire de primele stații, dar rămâne închisă pentru moment.
Magistrala 5 leagă Eroilor de Drumul Taberei
Linia are aproape 7 kilometri lungime şi leagă zona Eroilor de cartierul Drumul Taberei, unul dintre cele mai aglomerate din Bucureşti. Mai ales acum, când sute de mii de oameni au rămas şi fără tramaviul 41. Pe linia metroului uşor au început reparatiile.
Stațiile sunt aproape gata. Cea mai mare este dispusă pe trei niveluri
Academia Militară este cea mai mare staţie, dacă ne gândim că este dispusă pe trei niveluri, are aproape 10 mii de metri pătraţi. Totodată, însă, aici s-a avansat cel mai puţin cu lucrările şi asta pentru că s-au organizat activităţile pentru celelalte şantiere.
Valea Ialomiţei este una dintre cele mai spectaculoase staţii de metrou şi asta pentru că, spre deosebire de celalalte, nu are stâlpi de susţienere intermediari, aşa că are cea mai mare deschidere. Lucrările sunt finalizate în proporţie de 100%, au mai rămas de făcut doar câteva la partea de finisaje.
Însă cele mai complexe lucrări au fost făcute pentru noua staţie Eroilor, respectiv Eroilor 2, şi asta pentru că tunelurile care duc aici au fost făcute sub cele deja existente, ale magistralelor 1 şi 3. De altfel, peroanele vor fi luminate natural, iar la arhitectura locului trebuie să vă spun că s-a lucrat mai bine de jumătate de an.
Singurele staţii care sunt mai puţin avansate sunt: cea în care suntem acum, la Eroilor 2, Academia Militară, care a fost ultima staţie atacată pentru că acolo a fost tot ce înseamnă organizare tehnologică a înregii magistrale şi staţia Râul Doamnei care a avut probleme mai deosebite cu privire la devierile de reţele, utilităţi.
Noua magistrală va avea şi câteva lucrări în plus faţă de restul liniilor din subteran.
Lucrările la Magistrala 5 de metrou au ajuns la 87%
Potrivit datelor emise de Metrorex, lucrările la Magistrala 5 au ajuns abia la 87%. Nici măcar o stație nu a fost realizată integral, la nivel de structură și finisaje. Cel mai bine se prezintă stația Valea Ialomiței (structură – 100%, finisaje – 95%), Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu (structură – 100%, finisaje – 92%), iar cel mai prost Râul Doamnei (structură – 90%, finisaje – 76%), Parc Drumul Taberei (structură – 90%, finisaje – 85%) și Eroilor 2 (structură – 95%, finisaje – 73%).