În Capitală, sute de km de rețea nu pot fi acoperite în trafic din lipsa troleibuzelor! Oamenii stau înghesuiți, nu ajung la timp le serviciu și autobuzele întârzie sau se strică!
Societatea de Transport a Municipalității nu are suficiente troleibuze, iar până în acest moment, în trafic de află 181 și ar mai fi nevoie de încă 200!
Troleibuzele din București sunt foarte vechi, unele n-au ferestre, n-au uși, n-au motoare. Le roade rugina prin depouri din cauza vechimii și-a mentenanței necorespunzătoare. E o criză recunoscută și de managementul STB.
Vor fi scoase din circulație troleibuzele vechi, atunci când se vor achiziționa unele noi!
Adrian Creci, directorul general al STB: „Avem o rețea de troleibuze foarte mare, sunt sute de kilometri care sunt neacoperiți. Însă municipalitatea achiziționează în acest moment, este o procedură în derulare, troleibuze cu autonomie. Pentru că cea mai mare noutate, în prezent, în domeniu, este un troleibuz care are o autonomie de 20 de kilometri. 100 de troleibuze. Cred că cu încă o sută peste cele 181 pe care le avem acum, cu o sută pe care le va achiziționa Municipalitatea... cred că am fi perfect din acest punct de vedere.”
Se încearcă obținerea unor fonduri nerambursabile pentru transformarea unui autorbuz în troleibuz!
Cristian Marin, membru Asociația Metrou Ușor: „S-ar putea obține niște fonduri nerambursabile pentru această operațiune, ceea ce ar însemna mult mai ieftin decât un troleibuz nou. O parte din autobuzele Euro 3 mai pot fi folosite. Dacă nu în București, pot fi vândute, de exemplu, altor orașe, să le folosească. Pentru că încă sunt orașe care folosesc autobuze cu vechime de peste 30 de ani.”
Adrian Creci, directorul general al STB: „Din punct de vedere tehnic se poate acest lucru. Se poate transforma un autobuz în troleibuz. Nu știm însă din punct de vedere al costurilor cât de relevant e din punct de vedere economic, o astfel de investiție și cât de mult va fi benefic pentru bucgetul municipalității. În jur de 200.000 de euro ar fi o astfel de investiție, per bucată. Împreună cu companiile Municipalității, cu Ciclop, cu Compania de Management al Transporturilor, lucrăm la o astfel de strategie. Compania de Management al Transporturilor s-ar putea să aibă posibilitatea să... ca împreună cu noi să facem astfel de transformări pe viitor. Viitorul însemnând anul viitor.”
Un troleibuz nou costă aproximativ 400.000 de euro. Cu tot cu garanție extinsă pe cel puţin trei ani. În acest moment, parcul auto al STB numără aproximativ 250 de autobuze vechi, Euro 3, funcționale.
(sursa: digi24)
Descoperire revoluționară! Studiul care dovedește că NU ne sunt ascultate telefoanele... Ioana, fetița care a fost spulberată de mașină pe trecerea de pietoni a avut o poveste de viață dramatică. Își dorea să ...