Propunandu-si sa aduca Opereta pe calea performantei si a excelentei, lucru vadit in ultimii ani, conducerea teatrului a creat si de aceasta data o echipa profesionista. Regia o semneaza romanul Razvan Ioan Dinca. Dirijor va fi Andrey Alexeev din Sankt Petersburg, artist emerit al Rusiei. Pentru coregrafie si set design au fost invitati doi italieni cu experienta la Teatrul La Scala din Milano - Tiziana Colombo si respectiv Angelo Linzalata. Va crea costumele o romanca stabilita de mai multi ani in SUA si apreciata acolo - Oana Botez.
Tiziana Colombo si Angelo Linzalata au fost cooptati in proiect in cursul vizitei facute de echipa de management a proiectului "Scenart" la Milano, la Academia Teatrului La Scala, in martie. Andrey Alexeev este dirijor al Teatrului de Stat de Comedie Muzicala din Sankt Petersburg. In 2009, la Bucuresti, el a dirijat Orchestra teatrului sau in spectacolul "Barba Albastra", prezentat in Festivalul "Viata e frumoasa!".
Rolurile principale din "Liliacul" apartin sopranelor Tina Munteanu, Silvia Sohterus, baritonului Stefan Popov, dar si actorilor Ernest Fazekas si George Calin. Rol principal poate fi numit si cel al corpului de balet, care repeta asiduu in aceste zile. In plus, se organizeaza maine auditie pentru doua roluri de majordom (figuratie), iar cerintele sunt: "Sex - barbatesc, etnie - afro-americana, varsta - 25-35 de ani, statura - inalta, trasatura definitorie - aspect fizic placut".
Premiera absoluta a operetei "Liliacul" a avut loc in 1874, la "Theater an der Wien", inaugurandu-se astfel perioada de aur a operetei vieneze. In Romania, prima montare a avut pre¬mie¬ra in 1891, la Teatrul National din Bucuresti. La Teatrul de Opereta "Ion Dacian", ultima productie cu "Li¬liacul" a avut premiera in 1999 si s-a jucat pana in 2004. Ca si in celelal¬te operete ale lui Strauss-fiul, si aici val¬sul este motivul de baza in tesatura muzicala.
Noua creatie a Operetei bucurestene va avea premiera la toamna, la inceputul stagiunii 2010-2011. Conducerea teatrului motiveaza intreprinderea sa, spunand ca "Li¬liacul" este unul dintre titlurile cerute constant de spectatori si, pe langa faptul ca este foarte apreciat de cunoscatorii genului, se doreste si sensibilizarea tinerilor, mai putin sau deloc familiarizati cu opereta si cu specificul acesteia. Fiind una dintre cele mai apreciate creatii ale celebrului compozitor austriac, "Liliacul" are "o muzica exceptionala si un libret care propune o parodie a societatii", de aceea actualitatea acestei operete nu dispare.
Potrivit realizatorilor, decorul imprumuta sugestii moderne, fara a apela la frivolitati de tip telefon mobil sau masina de spalat. Dar este vorba "despre un stil minimalist, actual si expresiv prin posibilitati: podeaua lucioasa, oglinda, turnantele, garnitura de scena din plexiglas negru transparent contribuie la un minimalism expresiv".
Ni se dezvaluie, pentru a ne face si mai curiosi, ca actul II rasplateste asteptarile: intr-un spatiu gol are loc o desfasurare de forte care sa merite atentia doritorilor de a participa la "acest eveniment monden". Covor rosu in dreptul lifturilor de acces, fotografi, majordomi negri, circ, muzica, vals imperial pe poante, o sticla foarte mare de sampanie, fiind udati toti atunci cand este deschisa.
Totul culmineaza cu masa asupra careia se napusteste lumea la finalul actului II, care, inceput cu bune maniere, se termina intr-un haos dionisiac si cu un tort din care iese o dansatoare.
Sursa: jurnalul.ro
Targul de Fete de pe Muntele Gaina – Traditie perpetuata in ciuda crizei... "Ciresarii", o fascinanta poveste atemporala, care continua......