- MAREA PREMIERĂ Te Cunosc de Undeva! Vezi ce surprize ți-am pregătit AZI de la ora 20:00, pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Chefi la cuțite, sezonul 15 - din 10 martie, pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Facebook a avertizat în decembrie că reţeaua sa de socializare poate, în unele cazuri, să provoace daune psihologice.
Microsoft a identificat o serie de posibile motive pentru acest impact negativ, între care: angajaţii sunt prea distraşi de fluxul constant de email-ui, notificări, mesaje text şi tweet-uri, pe lângă filmuleţele virale cu pisici, pentru a se mai concentra perioade lungi de timp; angajaţii nu sunt familiarizaţi într-o măsură suficientă cu noua tehnologie, pentru a o utiliza în mod adecvat; sau angajaţii sunt epuizaţi nervos pentru că, lucrând şi de acasă, prin intermediul dispozitivelor mobile, se simt conectaţi permanent la serviciu.
Desigur, Microsoft nu afirmă că tehnologia afectează productivitatea în toate cazurile. În schimb, afirmă că impactul tehnologiei depinde în mare parte de cultură din interiorul unei afaceri. Acolo unde cultura digitală este puternică, productivitatea creşte datorită tehnologiei, dar nu şi în afacerile cu o cultură digitală slabă.
Microsoft defineşte companiile cu o cultură digitală puternică ca fiind cele unde angajaţi sunt pegătiţi corect pentru noile tehnologii şi accesul la informaţii, managerii promovează adoptarea noilor tehnologii, iar directorii transmit angajaţilor cum se încadrează tehnologia în viziunea strategică a companiei.
În aceste companii, aproximativ 22% dintre angajaţi au spus că se simt foarte productivi şi numai 5% se simt neproductivi, comparativ cu 12%, respectiv 21% în companiile unde cultura digitală este scăzută.
În plus, studiul a constatat că în companiile cu o cultură digitală puternică utilizarea în mai mare măsură a tehnologiei a mărit pasiunea şi concentrarea angajaţilor. În companiile cu o cultură digitală slabă, efectul a fost contrar.