Muncitorul, imbracat intr-o salopeta gri, a fost instalat intr-o cabina telefonica, iar peste el a fost turnat polistiren pana s-a "albit" de tot, sub ochii presei si ai trecatorilor aflati in cea mai cunoscuta zona comerciala a Parisului, potrivit AFP.
"Consumatorul are dreptul sa stie daca blugii pe care ii poarta sunt mortali sau nu", a declarat pentru AFP Maïté Errecart, presedintele asociatiei "Etica pe eticheta", la lansarea campaniei care a fost botezata "Blugii sunt mortali".
Actiunea este menita sa traga un semnal de alarma asupra procedeului de sablare a blugilor (matifiere/tocire cu ajutorul nisipului), in timpul caruia se elibereaza dioxid de siliciu cristalin, care provoaca silicoza, o maladie pentru care nu exista tratament. In Turcia, 1.200 de muncitori au facut aceasta boala, iar 47 dintre ei au murit dupa ce au fost expusi timp de sase luni la dioxidul de siliciu.
Turcia a interzis aceasta practica a "tocirii" inca din 2009, insa producatorii s-au reorientat spre alte tari, mai putin atente in privinta starii de sanatate a lucratorilor, precum China, Vietnam sau India.
Campanii similare cu cea din Franta au fost lansate in Italia, Belgia, Olanda si Spania, iar in Marea Britanie actiunea va incepe peste doua saptamani, au anuntat organizatorii. Reprezentantii a 60 de marci importante de blugi au fost contactati si li s-a cerut sa interzica aceasta procedura pentru hainele pe care le produc. Daca unii au fost de acord sa sustina campania si s-au angajat public sa renunte la procedura periculoasa, altii precum Kookaï, Pimkie, Leclerc sau Auchan nu au raspuns apelului, au precizat organizatorii.
Citeste si jurnalul.ro
Foto: holamun2.com