Exista patru mari categorii pe care trebuie sa le constientizezi si sa le incerci. Si fiecare contine mai multe aspecte importante. Cele patru mari categorii sunt: 1. Tine-te de plan; 2. Invata sa nu pierzi timpul; 3. Eficientizeaza-te; 4. Mentinerea concentrarii.
1. Tine-te de plan.
Aici exista mai multe notiuni pe care trebuie sa le respecti cu sfintenie: creeaza si respcta o lista cu "lucruri de facut", dedica-ti timp clar pentru aceste proiecte, impune-ti si respecta termenele limita.
2. Invata sa nu pierzi timpul.
Nu te concentra toata ziua pe citirea e-mailurilor sau pe raspunsul la telefon: dedica-ti intervale speciale pentru aceste lucruri, o data pe ora, o data la doua ore, etc. Apoi, organizeaza-te astfel incat sa nu ai timpi morti, dar ai grija si de cum arata biroul tau. In fine, invata cu adevarat sa eviti nimicurile care-ti poti rapi timp important. Nu te intrerupe des din ceea ce faci.
3. Eficientizeaza-te.
Colaboreaza si coopereaza cu colegii sau subalternii tai. Daca insarcinezi pe cineva cu un proiect nu-l bate la cap, fii doar ferm in ceea ce vrei, ca sa nu iti pierzi timp urmarind in permanenta updateuri. Anuleaza intalnirile de rutina, sedintele obisnuite in care stii ca nu se intampla nimic deosebit.
4. Mentine-ti concentrarea.
Incearca sa fii cat mai ocupat. E bine daca esti implicat macar in doua proiecte, daca nu trei. Atentie, nu t eimplica in foarte multe - insa conectat la doua-trei proiecte vei invata automat sa te focusezi mai bine: daca unul e in standby automat il preiei pe urmatorul.
Alege-ti cu grija proiectele, in cazul in care ai aceasta posibilitate: lucreaza la ceea ce este mai eficient pentru munca ta si pentru ceea ce vrei tu sa faci.
In fine: premiaza-te pentru obiectivele indeplinite. Relaxeaza-te, ai grija de tine si de fericirea proprie si a familiei tale.
Foto: pocketchange.become.com