Pericolele reprezentate de reclame
Cercetatorii considera ca publicitatea are darul de a spori perceptia materialista asupra lumii, deoarece reclamele sunt create cu scopul de a creste dorinta obtinerii a diferite produse. Ele propaga o ideologie conform careia cel mai important lucru pentru oricine este posesia.
Copiii sunt cei mai expusi in fata acestor mesaje. Cand sunt mici, isi doresc sa guste din toate dulciurile pe care le vad atat de frumos prezentate in reclame. Iar atunci cand sunt mai mari vor sa aiba telefonul mobil, laptopul pe care l-au vazut la televizor, cremele care spun ca fac minuni cu tenul etc.
Cum poti reactiona?
Poate parea banal sa discuti cu copilul despre reclamele pe care le vede mai peste tot. Dar, conform specialistilor, parintii pot modera perceptia celor mici ca si expunerea lor la publicitate si implicit fata de atitudinile materialiste, cu conditia sa comunice cu ei. De altfel, in general, obiceiurile comunicationale din sanul familiei afecteaza acordul dintre parinti si copii.
In familiile caracterizate printr-un stil de comunicare deschis, parintii sunt mai inclinati in a se angaja in discutii referitoare la media cu copiii lor. Parintii care adopta un astfel de stil de comunicare au cel mai mare succes in a media mesajele pe care le transmit reclamele si ceea ce percep cei mici. Atunci cand abordeaza acest subiect cu copiii, le pot explica care este rolul si natura reala a mesajelor transmise de publicitate.
Citeste si Revista Felicia!
Foto: