Tranzitia de la monitoarele cu raport de aspect 4:3 a fost lenta. Intai au venit panourile cu 16:10, au dominat piata cativa ani, dupa care a venit randul ecranelor cu raport lungime-latime egal cu 16:9. In principiu, toate aceste eforturi au fost facute pentru a gazdui cat mai bine cantitati enorme de continut multimedia, DVD-uri, discuri Blu-ray sau filme online.
A sosit momentul pentru urmatorul salt tehnologic din acest domeniu, cel putin asta cred companii precum LG, Dell, NEC, AOC sau Philips. O pagina de internet era la fel de bine afisata si pe un ecran 4:3, ba chiar mai bine, daca ne uitam la numarul mult mai mare al liniilor pe orizontala. Ecranele cu tub, exceptand momentul creatiei in care se apropiau foarte tare de un raport de aspect 1:1, aproape toate au fost 4:3 si lumea era multumita.
Saltul s-a produs in momentul in care PC-urile au inceput sa fie percepute si ca dispozitive pentru consum de continut multimedia, nu doar pentru pentru munca. Explozia continutului HD de acum cativa ani venea cu un raport de aspect 16:9, toate serialele din SUA au inceput sa fie filmate in acest format si jocurile au inceput parca sa arate mai bine in momentul in care erau jucate pe un ecran wide.
Primii care au adoptat aspectul de 21:9 pentru un televizor au fost cei de la Philips, in urma cu cativa ani, cu niste Smart TV-uri uimitoare. Rata de adoptie a respectivelor creatii a fost insa redusa, in parte din cauza preturilor exorbitante, in parte din cauza reticentei utilizatorilor. Acum, aceeasi tranzitie se incearca in cazul monitoarelor. Producatori precum LG, in cazul de fata, AOC sau DELL incearca marea cu degetul. Din nou nu foarte ieftine, aceste display-uri sunt high-end, din toate punctele de vedere, de la finisaje, pana la densitatea pixelilor si rezolutie nativa.
Citeste AICI continuarea articolului!
Akamai: Atacurile cibernetice DDoS s-au triplat in 2012, China e “oaia neagra”... FocusTwist pentru iOS: cum sa capturezi imagini si sa faci focus dupa...