Live acumObservator 06
Prime Time 20:00Chefi la cutite

Facebook, secțiune nouă pe site! Toți utilizatorii vor fi afectați de schimbare

Vestea momentului vine de la Facebook, care anunță din nou schimbări majore pe site! De data aceasta, cunoscutul site de socializare a anunțat inclusiv că face angajări!

Vestea momentului vine de la Facebook, care anunță din nou schimbări majore pe site! De data aceasta, cunoscutul site de socializare a anunțat inclusiv că face angajări!

Continuă lista de schimbări la Facebook, în demersul de-a îmbunătăți experiența utilizatorilor pe site.

Facebook a anunţat marţi că angajează o echipă de zece ziarişti cu experienţă pentru a nu mai lăsa selecţia ştirilor promovate exclusiv pe seama algoritmilor, semnalează AFP. Analiştii consultaţi de agenţie consideră că efortul nu va fi suficient pentru a revoluţiona mass-media.

Reţeaua socială afirmă că urmăreşte afişarea ştirilor relevante într-un News Tab, o filă dedicată ştirilor, separată de fluxul tradiţional în care este afişat conţinutul promovat de prietenii fiecărui utilizator de Facebook. Jurnaliştii proprii ai reţelei nu vor edita articole, ci doar vor selecta ştirile de pe diferite site-uri.

CUM VOR FI SELECTATE ȘTIRILE DE PE FACEBOOK

Va fi prima funcţie a Facebook care foloseşte moderatori umani, după ce anul trecut a fost închisă secţiunea controversată Trending Topics (Subiecte populare - n. red.). Echipele naţionale care moderau aceste categorii au fost de multe ori acuzate de subiectivism şi cenzură. În News Tab, jurnaliştii vor modera doar secţiunea Top News, în timp ce selecţia tuturor articolelor se va baza în continuare pe algoritmi, conform presupuselor preferinţe ale fiecărui utilizator şi istoricului de navigare pe internet.

Facebook, secțiune nouă pe site! Toți utilizatorii vor fi afectați de schimbare

"Obiectivul nostru privind fila "Ştiri" este să oferim o experienţă extrem de personalizată şi judicioasă", a declarat agenţiei France Presse managerul parteneriatelor pentru informaţie ale Facebook.

Anunţul survine în contextul în care presa clasică se confruntă cu dificultăţi - tot mai multe publicaţii se închid, în timp ce angajatorii caută formule de supravieţuire în era informaţiei gratuite, iar Facebook refuză în continuare să se considere o organizaţie media şi să îşi asume responsabilităţile editoriale aferente, observă AFP.

FACEBOOK ȘI FENOMENUL FAKE NEWS

Facebook şi alte platforme mari de pe internet sunt acuzate de presa tradiţională că se îmbogăţesc profitând de munca dificilă şi costisitoare de culegere şi valorificare a informaţiilor şi încasând în acelaşi timp cea mai mare parte din veniturile din reclamele online.

Rolul Facebook în propagarea ştirilor false (fake news) este de asemenea un motiv frecvent de nemulţumiri. Reţeaua fondată de Mark Zuckerberg a încercat să se apere anunţând în ianuarie investiţii de 300 de milioane de dolari în următorii trei ani pentru susţinerea presei, în special a celei locale, şi a finanţat proiecte de verificare a informaţiilor (fact-checking) în întreaga lume, inclusiv unul în parteneriat cu AFP.

2000 DE ZIARE AU FOST ÎNCHISE

În ultimii 15 ani, în Statele Unite s-au închis circa 2000 de ziare, conform estimărilor Universităţii statului Carolina de Nord. Milioane de americani au rămas astfel fără informaţii locale de calitate profesionistă, cărora le-au luat locul reţelele sociale. Un studiu publicat anul trecut de Pew Research Center arată că din 2008 până în 2018 numărul ziariştilor din SUA a scăzut cu 47%.

"Moartea informaţiei locale a avut efecte distrugătoare pentru democraţie. Este o problemă complexă, pe care Facebook nu o poate rezolva de una singură", consideră Young.

Sursa: Agerpres

Recomandari