O hackerita de 10 ani panicheaza industria de jocuri

O noua clasa de vulnerabilitati informatice la jocurile care ruleaza pe dispozitivele mobile a fost descoperita de o hackerita in varsta de 10 ani.

Mai exact, este vorba de un exploit pentru ceasul dispozitivelor cu sistem de operare Android si iOS(Apple), scrie cnet.com.

(n.r. Exploit: program, secventa de date, comenzi care exploateaza o vulnerabilitate a unui sistem informatic in scopul de a cauza un comportament neprevazut sau neanticipat. Exploiturile pot fi locale sau externe. Cele externe permit exploatarea prin retea a vulnerabilitatii unui sistem, de la distanta, fara sa necesite acces prealabil pe sistemul in cauza.)

Hackerita, pe numele sau de scena "CyFi", este din California si si-a prezentat exploit-ul la conferinta DEFCON 19. Dupa ce a lasat audienta cu gura cascata demonstrand vulnerabilitatea, micuta si-a motivat actiunile spunand ca se plictisise sa astepte dezvoltarea fireasca in jocurile de ferma, spre exemplu.

Activitatea in astfel de jocuri presupune un anumit timp de crestere pentru recolta virtuala, asa ca CyFi s-a gandit la o modalitate sa scurteze timpul necesar avansarii in nivel. Cele mai multe "gauri" au fost gasite in aplicatiile care sunt conditionate de timp, de ceasul din joc. Exemplificand mai departe, hackerita s-a gandit sa umble la ceasul dispozitivului, avansand ora in anumite secvente temporale, astfel avansand fortat si jocul.

CyFi a refuzat sa specifice despre ce jocuri este vorba, insa a mentionat ca element cheie in activitatea sa, intreruperea conexiunii WiFi. De asemenea nu a mentionat daca jocurile respective sunt pentru browser sau este vorba despre cele care obliga la descarcarea unui client de joc.

Ironic, majoritatea jocurilor au protectii exact impotriva unor astfel de vulnerabilitati, avansarea in nivel depinzand de ora serverului si nu a dispozitivului mobil. CyFi sustine ca a gasit o metoda de a acoli aceste protectii, folosindu-se de anumite functii ale ceasului dispozitivului mobil si de WiFi.

Dupa conferinta, micuta hackerita a fost intrebata daca isi da seama de importanta vulnerabilitatii, raspunzand ca stie, dar a fost emotionata mai mult de reactiile publicului din sala, decat de panica data producatorilor de jocuri.

Sursa: Jurnalul National

Ultimele știri