Live acumNeatza cu Razvan si Dani
Prime Time 20:00Chefi la cutite

5 reguli simple ca să mănânci mai sănătos în fiecare zi

Să mănânci sănătos nu înseamnă să ții dietă, ci doar să faci niște schimbări mici în programul tău zilnic, care îți vor aduce beneficii imense. Nu ne crezi? Încearcă ideile de mai jos și te vei convinge.

Să mănânci sănătos nu înseamnă să ții dietă, ci doar să faci niște schimbări mici în programul tău zilnic, care îți vor aduce beneficii imense. Nu ne crezi? Încearcă ideile de mai jos și te vei convinge.

1. Gătește mai mult acasă

Mâncarea de la restaurant, poate mai delicioasă, nu este întotdeauna cea mai sănătoasă opțiune. O confirmă și un studiu publicat anul trecut în Revista Europeană de Nutriție Clinică. Specialiștii au constatat că mâncarea de la restaurant este de cele mai multe ori la fel de nesănătoasă ca fast‐food‐ul, întrucât este bogată în grăsimi, sodiu, colesterol, iar porțiile mari pot fi adevărate bombe calorice. Prin comparație, acasă poți controla mult mai bine ingredientele folosite, felul în care sunt preparate și, mai ales, cantitățile din farfurie.

2. Începe dimineața cu un mic‐dejun hrănitor

O regulă de aur spune că dimineața trebuie să mănânci ca un rege, la prânz ca un prinț, iar seara ca un cerșetor – doar așa poți să te menții cu ușurință la greutatea potrivită. Micul dejun, așadar, este o masă peste care nu ai voie să sari. Lasă deoparte scuza cu lipsa timpului și prepară‐ți o omletă, un bol cu cereale sau un sandviș. Dacă ești mereu pe fugă, cu un blender precum cele de la Philips poți prepara, în doar câteva minute, un smoothie delicios pe care să îl iei cu tine în drumul spre birou.

3. Consumă mai multe legume

Ai vrea să ai o alimentație mai bogată în legume, însă nu știi cum să le prepari? Avem noi câteva idei. Poți începe cu banalele piureuri. Nu te rezuma însa doar la cel de cartofi. Experimentează și încearcă piureuri de țelină, morcovi, conopidă sau chiar de castane. La fel de simplu este să gătești legume la cuptor, în orice combinație îți face cu ochiul. Le stropești cu puțin ulei de măsline, adaugi niște condimente și obții o garnitură delicioasă. Și, dacă tot investești într‐un blender, ar fi păcat să nu profiți de el: gătește‐ți câte o variantă de supă‐cremă din fiecare din legumele tale preferate.

4. Mănâncă în funcție de anotimpuri

Mai știi cum părinții și bunicii tăi mâncau în funcție de ce se găsea la piață și prin grădină? Ei bine, nutriționiștii din toată lumea au ajuns la concluzia că, deși găsești orice fructe și legume la supermarket pe toată durata anului, cel mai bine este să le consumi atunci când sunt în sezon. Cum faci asta? Este mult mai simplu decât ai crede: trebuie doar să urmărești ce apare pe tarabele din piață.

5. Prepară cât mai multe salate

Din când în când, n‐ar strica să‐ți înlocuiești cina cu o salată consistentă. Folosește orice tip de verdeață găsești la piață, iar pentru o textură interesantă, adaugă‐i niște branză, semințe, nuci sau alune. Nu uita de dressing, pe care îl poți face folosind câteva ingrediente de bază: ulei de măsline, oțet balsamic, sare și piper.


Sursa foto: dollarphotoclub.com

Recomandari