Live acumAcces Direct
Prime Time 20:30Chefi la cutite Sezonul 9

Care sunt cele 4 fructe care îngrașă. Nutriționist: „Acestea nu trebuie consumate în dietă”

Fructele nu sunt „inofensive” când vine vorba despre dietă. Există 4 fructe pe care medicii nu le recomandă spre consum, dacă dorim să slăbim.

Nutriționiștii recomandă să nu consumăm în exces fructe

Shutterstock

Avem tendința să considerăm că fructele, consumate în orice cantitate, nu aduc efecte negative asupra siluetei. Medicii nutriționiști vin să contrazică acest mit.

Fructele nu sunt lipsite de calorii, tocmai de aceea, consumate în cantități mari, pot contribui la kilogramele în plus. Mai mult, într-o dietă, există 4 fructe care nu ar trebui consumate deloc.

Potrivit medicului Andrei Haidar pe lista fructelor „interzise” în dietă se numără bananele, strugurii, smochinele și curmalele.

Care sunt fructele interzise în timpul dietei

„Sunt patru fructe care trebuie să fie interzise, atunci când recomand o dietă: banane, struguri, smochine şi curmale. Restul fructelor îngraşă şi ele, dacă depăşiţi o anumită cantitate. De aceea, eu spun `două mere sau echivalentul lor`. Sau trei pere, patru portocale. Oricare fruct în această cantitate nu îngraşă. Dacă depăşeşti această cantitate, sigur se va depune”, a spus medicul Andrei Haidar la Antena3.

Citește și: Când arăta așa, credea că va rămâne singură pentru totdeauna. Cum arată Sarah Doehler acum, cu trup de model

Chiar dacă numai 4 fructe sunt pe lista de interzise, nu trebuie să facem abuz nici de celelalte fructe. Întrebat ce părere are despre avocado, medicul Andrei Haidar a spus că nu este interzis dacă este consumat într-o cantitate moderată, secretul unei diete fiind echilibrul între alimente.

De exemplu, la 100 de grame de banană conține 88,7 kcal, în timp ce 100 de grame de măr conține 52,1 kcal.

Medicul Andrei Haidar: Orice cură de slăbire trebuie să aibă un echilibru

Medicul Andrei Haidar a precizat că orice dietă ar trebui să fie bazată pe un echilibru alimentar.

Citește și: Fructe și legume bune de mâncat iarnă. Sfaturi de la nutriționistul Cristian Mărgărit

„Orice cură de slăbire, în primul rând, trebuie să aibă un echilibru, adică să mănânci de toate, dar hipocaloric. Deci, să mănâncăm trei mese principale şi două gustări sau două fructe”, completează medicul.

Ce legume nu trebuie să consumăm într-o dietă

Citește și: Claudia Radu, concurenta de la "Chefi la Cuțite" a slăbit! Ce dietă folosește și cât de eficientă este

Când vine vorba despre legume, medicul atrage atenția asupra faptului că într-o dietă nu ar trebui să consumăm cartofi. În schimb, cele mai multe legume nu au calorii și pot fi servite fără a tine cont de cantitate: „Legumele nu au calorii. Zarzavaturi, salate, roşii, ardei puteţi mânca o tonă. Dar, nu cartofi”, atenţionează dr. Haidar.

De asemenea, într-o dietă este important să renunțăm la zahăr și alcool și să consumăm apă și să facem mișcare.

Carmen Brumă a explicat de ce este bină să fecem aceste lucruri:

„Beţi suficientă apă! Apa este esențială pentru funcționarea optima a organismului și ajută foarte mult în procesul de slăbire. Un organism deshidratat, un organism insuficient hidratat va resimţi mai repede senzaţia de foame şi va avea mai des pofte. Sigur că apa nu ține de foame, dar vă ajută să o păcăliți și vă ajută să prelungiți senzația de sațietate și să identificați correct senzația de foae și să faceți distincția dintre foame și poftă. Dacă nu mergeţi la sală, este bun şi banalul mers pe jos, în aer liber, în ritm alert. Dacă veţi face lucrul acesta constant, zilnic, 40-60 de minute, metabolismul vostru va fi accelerat, iar procesul de slăbire va fi facilitat”, a declarat Carmen Brumă.

Recomandari