Cum dai jos kilogramele adunate după masa de Paște, fără să îți fie foame sau să le pui la loc!

Mesele festive de Paște au trecut și acum toată lumea se gândește cu îngrijorare la kilogramele în plus. Totuși, puțini sunt cei care știu cum se poate slăbi rapid, fără să existe senzația de foame!

Mesele festive de Paște au trecut și acum toată lumea se gândește cu îngrijorare la kilogramele în plus. Totuși, puțini sunt cei care știu cum se poate slăbi rapid, fără să existe senzația de foame!

Sărbătorile pascale au adus pentru mulți nu doar cadouri de la Iepuraș, ci și niște kilograme în plus. Totuși, specialiștii trag un semnal de alarmă și spun că o dietă fadă sau de înfometare după Paște ar fi cea mai păguboasă alegere, pentru că rezultatele se obţin rapid, însă ele nu sunt de durată!

Cum slăbești rapid

Celebrul nutriționist Lygia Alexandrescu spune că cea mai bună variantă rămâne o dietă echilibrată, redusă caloric, uşor hiposodată, pentru a corecta efectul exceselor alimentare din această perioadă.

"Abordarea procesului de slăbire trebuie să fie una firească şi să vizeze o serie de aspecte extrem de importante. Digestia trebuie să funcţioneze impecabil, adică să existe disponibile suficiente enzime digestive pentru acest proces. Eliminarea deşeurilor şi combaterea constipaţiei - omul sănătos are minim un scaun zilnic. Consumul zilnic de apă proaspătă pentru a menţine în stare perfectă de funcţionare rinichii, vezica urinară şi tractul urinar, lucru esenţial în procesul de slăbire. Mişcarea în aer liber, mersul activ, alergarea uşoară stimulează sistemul cardiovascular, prin transpiraţie se elimină toxinele, iar starea generală de spirit şi memoria se îmbunătăţesc. Menţinerea glandei tiroide în stare bună de funcţionare; iodul este elementul primordial în acest sens. Detoxifierea ficatului este esenţială pentru că în ficat se metabolizează grăsimile"

Cum dai jos kilogramele adunate după masa de Paște, fără să îți fie foame sau să le pui la loc!

Ce nu ai voie să consumi dacă vrei să slăbești

Printre alimentele ce trebuie evitate se numără: mâncarea de tip fast food, alimente prăjite, grăsimi săturate, alcool, zahăr rafinat, lactate complet degresate şi băuturi dulci.

"Nu trebuie să lipsească legume şi fructele proaspete, cereale integrale bogate în fibre, proteinele de natură superioară şi lactate fermentate (chefirul, sana, laptele bătut). Dieta zilnică trebuie să fie împărţită în 3 mese principale şi două gustări de fructe, iar între mese să se consume din abundenţă lichide care hidratează: apă şi ceai neîndulcit. Gustarea de fructe de dimineaţă poate fi formată din fructe mai dulci, cu indice glicemic superior, iar cea de după amiază din fructe mai acre. E important să ţinem cont şi de aportul energetic pe care ni-l aduc alimentele", spune nutriţionistul, Lygia Alexandrescu.

Potrivit acestuia, un rol cu totul aparte, mai ales după sărbători, îl prezintă crudităţile: fructele şi legumele, pe care trebuie să le consumăm în mod frecvent și cât mai puțin gătite.

Cum dai jos kilogramele adunate după masa de Paște, fără să îți fie foame sau să le pui la loc!

Valori nutritive pentru alimentele recomandate în dietă

O salată de roşii (100 grame) + o linguriţă de ulei - 80 kcal, salată verde (100 g) + o linguriţă oţet - 45 kcal, salată de varză (100 g) - 25 kcal, salată de castraveţi (100 g) - 13 kcal, fasole verde (100 g) - 35 kcal, ciuperci (100 g) - 25 kcal, conopidă (100 g) - 25 kcal, broccoli (100 g) - 35 kcal, cartof fiert (100 g) - 90 kcal, o felie de pâine integrală (35 g) - 95 kcal, orez integral fiert (100 g) - 130 kcal, paste integrale fierte (100 g) - 150 kcal. Mere (100 g) - 60 kcal, portocale (100 g) - 45 kcal, mandarine (100 g) - 40 kcal, iaurt de bivoliţă 5% (100 ml) - 80 kcal, chefir, 1,5% (100 ml) - 46 kcal, iaurt, 2% (100 g) - 50 kcal, brânză de vaci (100 g) - 90 kcal, caş proaspăt (100 g) - 240 kcal, urda (100 g) - 160 kcal.

De asemenea, după Paşte carnea trebuie consumată cu moderaţie, iar peştele de captură trebuie gătit la cuptor sau la abur cu multă lămâie, mai ales cel autohton ar fi cel mai recomandat în această perioadă. Valori nutriționale: crap (100 g) - 160 kcal, somn (100 g) - 250 kcal, păstrăv/novac (100 g) - 130 kcal, plătica (100 g) - 150 kcal.

Sursa: Agerpres

Ultimele știri