Achiziționarea unui set de anvelope second hand are avantaje și dezavantaje, iar primul pas pentru a lua decizia corectă este să le afli și să te documentezi asupra acestui aspect.
În toate orașele din țară și în zona Capitalei există service-uri care vând astfel de anvelope și unele dintre ele oferă chiar garanție. Sunt și persoane fizice care scot la vânzare cauciucuri de care nu mai au nevoie dar care, spun ei, încă pot fi folosite în condiții optime.
Cum alegi și care sunt beneficiile, respectiv riscurile echipării mașinii tale cu un set de anvelope second hand? Găsești, mai jos, principalele avantaje și dezavantaje:
Avantaje. De ce să-ți cumperi anvelope second hand
- Preț mai mic
Primul avantaj atunci când cumperi anvelope second hand îl reprezintă prețul mult mai mic față de unele noi. Astfel de cauciucuri se vând și la jumătate din prețul de achiziție, ceea ce le face accesibile pentru șoferii ce alocă bugete mici.
- O marcă mai bună cu bugetul alocat
Un alt aspect de luat în considerare este acela că poți avea anvelope premium pe care să nu cheltuiești o avere. Asta înseamnă că vei cumpăra varianta second hand, dar o marcă de renume pe piața auto, precum Michelin, Pirelli sau Brigestone, în detrimentul unui brand necunoscut.
Dezavantaje. De ce să nu optezi pentru anvelope second hand
- Vechimea cauciucurilor
Nu cumpăra cauciucuri second-hand mai vechi de 3-4 ani. Dezavantajul major este acela că rar găsești anvelope care să fie vândute de cei care le-au folosit mai devreme. Toți producătorii au obligația de a afișa de anvelopă data la care a fost produsă, motiv pentru care această informație îți este la îndemână și o poți solicita celui de la care le preiei.
- Posibile gâlme sau crăpături
Verificați amănunțit starea tehnică a anvelopelor, posibilele gâlme, crăpături sau fisuri pot pune în pericol buna funcționare a autoturismului pe care vor fi montate. Adâncimea profilului de rulare trebuie să fie de minimum 4-5 mm, ai grijă ca flancurile să nu aibă gâlme, crăpături sau lovituri, iar interiorul să nu aibă urme de reparații sau petice.
- Uzura neuniformă
În cazul în care anvelopele au fost utilizate pe o mașină care nu a avut geometria roților făcută, gradul de uzură a anvelopelor va fi neuniform. Concret, pe o parte va fi mai subțire decât pe cealaltă, tocmai din acest motiv.
AFM acordă o finanţare de 715.085 lei pentru montarea a patru staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în Călăraş... Tesla a prezentat primul său vehicul pickup electric, Cybertruck, cu un design futurist care a stârnit controverse...