- Liga Națiunilor: România vs. Kosovo se vede vineri, 15 noiembrie, de la 21:45, pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
O mașină care are toate șansele să devină una de colecție pe viitor, Rover 75 este întruchiparea eleganței pentru orice iubitor de automobile. Stilul retro și liniile clasice ale caroseriei oferă modelului britanic un aer vintage, de limuzină. Pe șoselele din România, berlina de clasă medie încă atrage priviri. În plus, designul exterior pare că nu se demodează, ceea ce înseamă că Rover 75 încă prezintă interes, îndeosebi pentru împătimiții de mașini vechi.
Primul model a fost lansat pe piață în 1999, ca model de top al mărcii Rover, cu “mână de lucru” britanică. A fost supranumit “comoara engleză cu origini nemțești”, asta pentru că, mai apoi, brandul a fost preluat de constructorul german care producea marca BMW.
Iată ce trebuie să știi despre modelele Rover 75 din punct de vedere al istoricului și al evoluției, inclusive pe piața auto din țara noastră.
Rover 75 a fost întâi britanic, apoi german
Rover 75 a fost produs în perioada 1999 – 2005, mai întâi de Grupul Rover, ulterior de MG Rover. Liniile englezești și stilul retro i-au fost păstrate inclusiv după ce nemțij au preluat brandul Rover. I-au adăugat în plus luxul german și motoarele fiabile cu care germanii începuseră deja să cucerească piața din Europa. A ieșit o mașină performantă, elegantă și care s-a remarcat și pentru performanțe la nivel de motorizare și pentru consumul redus
Interior modern al lui Rover 75
În România, Rover 75 se găsește și în variantă tunning, cu diverse modificări ale tobei și cu scaune schimbate, ceea ce i-a conferit autoturismului ceva accente sport. Imbinarea dintre retro și sport se face la nivel de bord, căci berlina își păstrează bordul de culoarea lemnului. Bancheta din spate duce și ea cu gândul la clasic, în ciuda spațiului destul de limitat.
Variante și motorizări disponibile
O singură variantă de motorizare diesel și numeroase opțiuni pentru echiparea de motoare pe benzină, precum motor de 1.4 sau 1.8 litri, asta ofera Rover 75. În ciuda varietății de “benzinare”, în România acest model este des întâlnit în echipare cu motor turbodiesel de 2.0 litri, cu 116 cai putere, motor de origine BMW. Consumul relativ mic i-a cucerit pe posesorii berlinei britanice. Chiar și așa, pe site-urile de anunțuri auto, cele mai multe mașini Rover 75 de vânzare sunt pe benzină.
Prețurile unui Rover 75 în România
Un Rover 75 din anul 2006, unul dintre cele main oi modele pe care le găsești pe site-urile de anunțuri auto, se vinde cu cel mult 4.000 de euro. Mașinile sunt păstrate în stare bună și, în general, au avut un singur proprietar. Găsești Rover 75 și la prețul de puțin peste 1.000 de euro, iar cele mai scumpe sunt modelele tunning, care ajung la cel mult 5.000 de euro.
Pasionații și împațimiții de mașini cu potențial de colecție își pot achiziționa un astfel de autoturism perfect functional. Rover 75 este definiția eleganței britanice îmbinată perfect cu performanța germană a motoarelor și a dotărilor specifice perioadei în care modelele au fost lansate pe piață.
Bugatti a lansat un model de maşină într-un singur exemplar. Centodeci atinge 100 de kilometri pe oră în doar 2,4 secund... Programul Rabla Clasic, disponibil din nou, după suplimentarea bugetului cu 135 de milioane de lei...