Ce știm până în acest moment despre noul ARO: modelul Camarad

 
+3 click pentru
galerie

Simbol al mândriei românești, Aro a reprezentat una dintre mărcile de succes autohtone de dinainte de 1989. Mii de autoturisme de teren au fost scoase pe piață la Uzina Aro, iar cele mai multe dintre ele erau destinate exportului. Să ai un Aro în anii 80 era un adevărat motiv de mândrie.

ARO, prescurtarea de la Auto România, a fost un producător de vehicule de teren din Câmpulung-Muscel. Și-a început producția în 1957 și a produs peste 380.000 de vehicule, dintre care două treimi au fost exportate în peste 110 țări. Înainte de 1989, 90% din producție a fost exportată.

În zilele noastre, încă  mai zărești în câte o curte câte un Aro. Găsești ARO de vânzare pe site-urile de anunțuri auto, mașini ce sunt și astăzi funcționale, unele foarte bine întreținute. Ideea relansării brandului a venit în 2013, când un grup de studenți au realizat un prototip, pe care l-au construit folosindu-se de piese și fiare vechi preluate de la alte mașini. 

  iAro Camarad, SUV-ul marca Aro, prototip realizat de un grup de studenți

Astfel un grup de studenți din cadrul Facultățîi de Mecanică au realizat conceptul unui vehicul off-road. Acesta a fost construit pe șasiul unui vechi Aro și se numește iAro Camarad. Are un motor de 2,4 litri cu 110 cai putere şi este mai greu cu o tonă decât modelul ARO 244, după care a lucrat echipa. Băieții au schițat conceptul și s-au apucat de construirea lui de la zero.

A rămas însă, la nivel de prototip, urmând a fi omologat, lucru care, însă, nu s-a întâmplat până în prezent.

“Dorința mea de acum este să o omologăm, să mergem cu ea pe stradă, cu numere româneşți, acesta ar fi un pas cu adevărat important”, spunea profesorul Adrian Sachelarie, coordonatorul tinerilor studenți care au inițiat proiectul, imediat după finalizare.

Metalie de aur la Salonul de inventică pentru proiectul care a renăscut brandul Aro

iAro Camarad a fost prezentat că lucrare de licență pentru tinerii studenți. Apreciat la nivelul facultății și răsplătit cu o medalie de aur la salonul de inventică, proiectul unui automobil românesc de tip SUV renăscut sub brandul Aro este încă de domeniul fantasticului.

„ Am avut norocul să dau în urmă cu trei ani peste un nucleu de tineri entuziaşti şi pricepuţi, dar aceştia şi-au susţinut lucrarea de licenţă şi au plecat din ţară. Proiectul a fost o bună rampă de lansare pentru ei. Cred că doar unul dintre ei mai este în România, dar sigur pleacă şi el. Nu îi poţi ţine aici pentru că nu sunt urechişti, chiar se pricep şi normal că se duc unde le este mai bine. Până nu îmi găsesc nişte băieţi care să fie cel puţin la fel cu cei care au început, nu prea putem face nimic”, povestea, în anul 2013, fostul prodecan al Facultăţii de Mecanică, Adrian Sachelarie, coordonatorul proiectului.

Scurtă istorie a ARO

ARO (Auto România) a fost un producător de vehicule de teren din Câmpulung-Muscel, România. Și-a început producția în 1957 și a produs peste 380.000 de vehicule, dintre care două treimi au fost exportate în peste 110 țări (înainte de 1989 90% din producție a fost exportată). Automobilul de teren a ieșit din fabricație în anul 2003 în România, atunci când uzina a fost vândută de statul român, respectiv privatizată. În Cehia, Aro s-a fabricat până în 2013.



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI