In primul rand, trebuie remarcat designul pe care Citroën i l-a imprimat modelului sau care trebuie sa inlocuiasca vechiul coupé. Pentru a nu pierde in totalitate caracterul unei masini care a facut ceva valva la vremea ei, proiectantii au imaginat o caroserie asemanatoare, dar care are patru portiere, cele din spate fiind decupate foarte fin pe cele doua parti laterale. Fara manere la vedere si cu geamuri fixe, acestea fac, practic, din DS4 un fals coupé, personalizand-o bine pe segment.
In rest, liniile sunt in mare parte aceleasi cu cele de la DS3, dar evident adaptate dimensiunilor de pe platforma de C4 pe care a primit-o DS4. Aripi rotunjite, forme dinamice si un aspect frontal suficient de fioros fac masina imediat remarcata in trafic. Am avut ocazia sa testam in urma cu doua saptamani modelul dotat cu motorizarea de top, respectiv 1.6 THP si 200 CP.
Performantele sale sunt impresionante, datorita celor 275 Nm disponibili inca de jos, de la 1.700 de rotatii. De-a lungul a 300 de kilometri pana la Tulcea, masina s-a miscat foarte bine, iar motorul a tras excelent, indiferent de solicitare sau raport al transmisiei manuale in sase trepte. In plus, evacuarea se aude superb la turatii mari, mai ales in treptele doi si trei. Consumul s-a situat in norme bune pentru stilul de condus, ridicandu-se la 10,7 litri la suta de kilometri, in conditiile unei rulari foarte sprintene pe autostrada si drum national, cu trei oameni maturi inauntru si aerul conditionat functionand fara intrerupere.
Citeste tot articolul in Jurnalul
FOTO: timesnewsworld.com