Acolo am putut testa masina in Danemarca si Suedia, pe un traseu ce ne-a dus de la Copenhaga la Malmo pe un traseu care a inclus si senzationalul pod Oresund ce leaga cele doua tari peste stramtoarea cu acelasi nume. In lungime de circa 18 km, "puntea" de beton si fier reprezinta o legatura dubla, cale ferata si autostrada, intre cele doua tari si este formata dintr-un pod, un tunel in mare si insula artificiala Peberholm. In doar 20 de minute puteti ajunge din Copenhaga in orasul suedez. Dar, despre acest subiect vom vorbi alta data.
DOTARI SI MATERIALE PREMIUM
C4 a fost supus unui amplu proces de restilizare, care a facut ca modelul sa nu mai aiba in comun cu predecesorul sau decat numele. Schimbarile estetice majore fac ca noul C4 sa fie superb indiferent de unghiul din care-l privesti. Au fost unii carcotasi care au incercat sa-i gaseasca defect sau defecte, dar s-au convins repede ca frumusetea acestei masini este o caracteristica pe care nu i-o poate nega nimeni. Cine sustine contrariul, cu siguranta trebuie ori sa-si puna ochelari, ori sa renunte la a mai mesteca guma Orbit...
Designul este cuminte si rafinat, inscriindu-se in noul limbaj de design al francezilor. Practic, cu noul sau look, C4 se bate de la egal la egal cu rivalii sai, aducand o imagine noua si futurista. Masina nu arata foarte bine doar pe dinafara, ci si la interior. Mult mai clasic comparativ cu predecesorul sau, habitaclul noului C4 abunda in materiale excelente calitativ si in plastice moi si foarte placute la atingere.
Francezii au renuntat la controversatul volan cu butuc fix, dar si la bordul digital amplasat central pe plansa de bord. In locul acestuia au fost montate ceasuri de bord clasice, amplasate in spatele volanului, care au si indicatoare digitale asa cum este turometrul.
Daca ati fost vreodata deranjati de zgomotul facut de semnalizatorul masinii dumneavoastra aflati ca noul Citroen C4 va va face sa zambiti chiar si pe o vreme mohorata si ploioasa precum cea pe care am gasit-o in Suedia. Una dintre inovatiile propuse de acest model o reprezinta posibilitatea de a alege unul dintre cele patru sunete pentru semnalizator. Mai mult, prin simpla apasare a unor butoane se poate personaliza si iluminarea bordului de la un alb linistitor, la un albastru electric.
Nu in ultimul rand, am remarcat consola centrala eleganta, intesata de butoane mari amplasate logic, dar si selectorul modului de condus al cutiei robotizate, foarte mic si elegant la randu-i. Acest artificiu de design a permis eliberarea unui spatiu destul de mare pe tunelul consolei, care a fost umplut cu o cutie refrigerata in care pot fi depozitate doua sticle de 0,5 litri. In cazul variantelor cu transmisie manuala, acest spatiu nu exista.
AJUNGE IN ROMANIA LA INCEPUTUL LUI 2011
Pe sosea, noul Citroen C4 este extrem de confortabil si silentios, iar tinuta de drum este impecabila, mult peste ceea ce putea sa ofere vechiul C4. Ruliul este insesizabil, iar sasiul ofera un raspuns excelent chiar si atunci cand masina este bruscata. Nu o sa insist, dar trebuie sa amintesc si sa amendez totodata (parere personala...) limitarea vitezelor la schimbarea rapoartelor.
In Scandinavia am testat motorul pe benzina 1.6 THP si 155 CP, dezvoltat in colaborare cu BMW, dar si turbodieselul de 2,0 litri si 150 de "cai". Cel mai puternic benzinar are suficiente argumente pentru un condus sportiv, dar, din pacate, poate fi legat doar la cutia de viteze robotizata, ce poate fi actionata si manual de la padelele montate pe coloana de directie.
In modul automat, cutia schimba foarte lent, in timp ce in modul manual este necesar sa ridici piciorul de pe pedala de acceleratie pentru o schimbare de treapta cat mai decenta. Altfel, risti sa ai parte de efectul neplacut de "dat in nas". De "kick-down" nici nu poate fi vorba... In schimb, motorizarea e-HDi de 110 CP se impaca ceva mai bine cu aceasta cutie de viteze pilotata. Acest propulsor dispune si de tehnologie Start&Stop, care opreste instantaneu motorul, fara vibratii, la orice stationare la semafor si il reporneste la fel de prompt atunci cand iei piciorul de pe pedala de frana.
Modelul promite un consum foarte mic de combustibil si un nivel al emisiilor de CO2 de doar 99 g/km, valoare-record pentru clasa din care face parte noul C4. Transmisia manuala cu sase trepte am experimentat-o doar in asociere cu Hdi-ul de 150 de cai-putere, care a demonstrat inca o data ca este un motor excelent, cu mult cuplu si suficient de silentios.
Citroen a anuntat ca noul C4 costa in Franta de la 16.990 de euro. In Romania, preturile vor fi mai mici atunci cand modelul va ajunge, la finele lunii ianuarie 2011, ceea ce inseamna ca un model de top ar putea costa sub 25.000 de euro.
Citeste jurnalul.ro!