Antena Căutare

DRIVE TEST: Abarth 500 - placerea pura de a conduce

Putine automobile pot oferi atat de multa placere a condusului precum noul Abarth 500, si asta la un pret mai mult decat rezonabil. Noua li­nie a celor de la Fiat continua succesul unui model reusit si stabi­leşste noi standarde in acest segment.

Abarth este o marca necu­nos­cuta pentru multi dintre tinerii pasionati de au­to­mobile. A existat in pe­rioa­da 1960-1970 ca producator in­dependent de autoturisme de com­pe­titie, cand a concurat cu succes cu modele Porsche sau Ferrari.

Apoi a fost cumparata de Fiat si a facut cariera timp de alti aproape 20 de ani, modele Fiat, dar si Lan­cia sau Autobianchi fiind pre­pa­ra­te, tunate, sub sigla scorpionului, Abarth. Cand in Estul Europei ca­deau regimurile comuniste, Abarth devenea deja istorie in Italia.

In 2007, brandul a fost scos din dulap si pus la treaba de conducerea Fiat Group. Abarth Grande Punto a fost primul model, cu un succes limitat. A venit insa Abarth 500, realizat pe structura lui Fiat 500, si lucrurile s-au schimbat.

Design
Aparent, Abarth 500 nu este o masina speciala. Designul sau vine peste un design deja spectaculos, ast­fel ca poate crea confuzii. Mo­to­rul este un 1.4 litri turbo, cu o putere (ver­siune atestata) de 135 CP. Su­na linistitor si astfel lumea poate cre­de ca e vorba despre marketing curat. Insa adevarul este cu totul altul.

Partea de design este serioasa, si asta se poate vedea pe strada. De la aparitia lui Fiat 500 au trecut 3 ani, oamenii s-au obisnuit cu ea, dar in fata lui Abarth am auzit din nou ce­le­bra replica „ce frumoasa e masina asta!", spusa de oameni de toate ca­tegoriile. Diferentele fata de Fiat 500 sunt la nivelul spoilerelor, mult mai agresive si mai coborate, pra­guri si e­vacuarea dubla, plus un eleron discret peste luneta. Com­binatia de cu­lori a masinii testate, spe­cifica Abarth, este una pe ma­su­ra: alb cu dungi rosii si patratele in sah, alb-rosu, pe capota.

2010/05/24//48700-interior_abarth500.jpg

La interior, diferentele se simt mai degraba decat se vad: scaune sport, foarte utile, ergonomice, o idee cam mici pentru cei cu mai mult de 85 de kilograme, un volan excelent modelat, imbracat in piele si comod, pedale metalice, sport, si un schimbator de viteze imbracat in piele care deranjeaza foarte tare din cauza cusaturilor aspre. In rest, ace­lasi bord simplu si placut, ban­che­ta din spate perfecta pentru o gean­ta, un sacou, si portbagajul, ideal pentru cateva sacose de cum­pa­raturi sau echipamentul de sport.

Performante
Motorul este capodopera de sub capota acestui automobil. Are doar 135 CP, dar face minuni pe o ma­s­i­na care cantareste aproximativ 900 kg si are doar 3,5 metri lungime (are o pu­tere specifica de 0,142 CP/kg). Apar­tinand noii generatii T-Jet, cu tur­bi­na si injectie directa, genereaza un cuplu maxim de 206 Nm la 300 de rotatii pe minut, ceea ce creeaza sen­zatii placute, asemenea unei lingu­ri­te pline de miere, in­ghitita cu pofta.

Masina este foar­te sport, fara a fi a­gresiva, este pa­sio­nala fara sa fie de­loc violenta. Sus­pensiile rigide anihileaza a­proa­­pe complet tendintele de ru­liu, iar directia, putin cam elastica, nu este afectata de cuplul aplicat ro­tilor fata.

Marele avantaj, fata de alte ma­sini sport, este consumul. Intr-un re­gim combinat, sport-relaxat, acesta a ramas la circa 8,5 litri/100 km, iar in rulaj normal (cu butonul sport de­zac­tivat), consumul s-a situat in ju­rul a 6 litri. Peste toate este pretul, de la 17.500 de euro, o veri­ta­­bila afa­ce­re pentru o masina sport.

Este drept ca la acesti bani se poate cum­para un Golf sau alta masina compacta, mult mai spa­tioa­sa, mult mai confortabila. Dar este ca si cum ai spune ca de banii unui bilet la concertul AC/DC isi poti lua CD-uri cu toate trupele preferate.

In fine, pentru cei care vor mai mult, Abarth vinde kit-ul Essesse, o cutie de lemn care iti aduce, contra su­mei de 2.500 de euro, tot ce-ti trebuie pentru ca mecanicul sa-ti trans­forme Abarth-ul intr-o bestie: tuning motor - 160 CP, 230 Nm, ar­curi noi, discuri de frana noi, pe spate fiind ventilate, filtru de aer BMC, senzori presiune pneuri, anvelope plus jan­te speciale de 17. Montajul este asi­gu­rat gratuit. Mai mult, exista Abarth 695 „Tributo Ferrari", la 180 CP, si Ab­arth Assetto Corse, la 200 CP.

Detalii tehnice
Motor: 1.4 T-Jet Turbo
Putere maxima: 135 CP/3.000 rpm
Cuplu maxim: 206 Nm/2.300 rpm
Viteza maxima: 205 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 7,9 s
Consum mediu: 5,4 l/100 km
Lungime: 3,54 metri
Latime: 1,62 metri
Inaltime: 1,48 metri
Pret: 17.500 euro

sursa: sfin.ro

Articolul continuă după reclamă
Pininfarina Nido, alternativa mai umana la G-Wiz... Accent pe design: Volkswagen a cumparat Italdesign Giugiaro, via Lamborghini...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 22 noiembrie 2024. Mihai Găinușă și Oana Paraschiv luptă pentru visul lui Tudor de a ajunge un mare pianist
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 22 noiembrie 2024. Mihai Găinușă și Oana Paraschiv luptă pentru visul lui Tudor de a ajunge un mare pianist Vineri, 22.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x