Antena Căutare

Drive Test: Infiniti FX 30d

Infiniti FX este unul dintre automobilele „iconice" pentru iubitorii de SUV-uri. De fapt, este vorba despre un crossover, unul performant si cu un design emotional, inclusiv la a doua generatie. Si pentru ca europenii nu se simt bine intr-un SUV daca nu e diesel, Infiniti a utilat acest model cu un motor de 3.0 litri alimentat cu motorina.

Obisnuit cu mode­le­le Infiniti echipate cu deja traditiona­lul V6 de 3.7 litri, am luat pentru un test noul FX 30d cu rezerve, evident le­ga­te de comportamentul acestui motor in comparatie cu spor­tivitatea de care da do­va­da propulsorul pe benzina.

Mai intai, primul contact cu acest motor este sonor, in momentul in care butonul de pornire este apasat. Su­ne­tul, fara doar si poate, a fost atent studiat de inginerii In­finiti, astfel ca este la fel de incan­ta­tor precum un motor agresiv pe benzina, filtrand extrem de bine zgomotele injectiei, atat de suparatoare la un die­sel. Apoi, comportamentul in sarcina poate fi a­nalizat in functie de solici­tari.

La un de­maraj normal, cutia automa­ta, cu comenzi pe padele, cu­pleaza riguros si pleaca cu un raport de demultiplicare care permite o pornire lenta, confortabila, fara smuciri. Din punct de vedere pragmatic, a­cest comportament are ca re­zultat un consum de carburant redus, mult sub nivelul cilindreei. La o apasare brus­ca a pedalei de acceleratie, re­actia nu este nici pe departe violenta.

Cutia de pe FX rama­ne calma, impasibila aproa­­pe, pastrand acelasi consum re­zo­nabil (dar nu iesit din co­mun). Abia dupa o se­cun­da de asteptare, ritmul se ru­pe si cuplul de nu mai pu­tin de 550 Nm este pus in va­loa­re in­tegral, adica de la 1.750 rpm. Senzatia aceasta poate parea frustranta, mai ales la un prim contact cu ma­sina. Du­pa o utilizare de ca­teva sute de kilometri, reac­tiile gru­pu­lui motopropulsor pot fi an­ticipate cu usurinta, astfel ca si momentul apasarii pedalei poate fi ales cu preci­zie, pentru o depasire, de exemplu.

Articolul continuă după reclamă

Transmisie

Cutia de viteza (in 7 trep­te) este una inteligenta, dupa cum o numesc cei care au con­struit-o, si asta deoarece se adapteaza stilului de condus al soferului si modifica tura­tiile la care schimba trep­tele. Ca si la benzina, ra­mane aceeasi placuta adap­ta­bilitate la franarea brusca, atunci cand cutia retrogra­deaza du­pa caz una sau doua trepte, in frana de motor, per­mitand uti­lizarea unui stil sportiv fa­ra a apela la pa­dele, care sunt, de altfel, mai lente in raspuns decat in re­gim automat.

Pe an­samblu, motorul isi expri­ma potenta din plin, mai ales in zona de turatii medii, unde se simte ca pestele in apa si ob­tine totodata un consum foar­te apropiat de cel din ma­nual, circa 10-10,5 litri in re­gim mixt, fata de 9 litri oficial. In comparatie cu concurenta (mai ales cu 3.0 TDI de la Audi), este limpede ca poate cu­noaste imbunatatiri.

Dinamica

Din punctul de vedere al di­namicii pe sosea, FX 30d pas­treaza calitatile recunoscute deja de toata lumea in ceea ce priveste suspensia, cu ajutorul sistemului de con­­­trol activ al ratei de a­mortizare (CDC - Con­ti­nuous Damping Control) care pur si simplu filtreaza su­prafetele de rulare permanent, in functie de gra­dul de denivelare. In plus, di­rectia activa spate (RAS - Rear Act­i­ve Steering) face ca acest SUV sa se comporte precum o limuzina sport, ridicand la ma­ximum performantele trac­tiunii integrale.

Confort

Confortul interior, bazat pe dotarile standard net su­perioare marcilor premium germane (scaune piele, cli­ma­tronic doua zone etc.), este a­proape fara cusur, cu un mi­nus la sistemul multimedia, care pe de o parte a­co­pe­ra toata gama de conexiuni posibile, de la USB la Blue­tooth, dar este mai greoi de utilizat in comparatie cu cele de pe Audi sau BMW. Spatiul este, de asemenea, un mare avantaj al acestui model, mai ales in comparatie cu principalul rival, BMW X6, care are nu­mai doua locuri pe ban­cheta din spate.

Nu in ultimul rand, teh­no­logia care echipeaza acest mo­del este una dintre cele mai ofertante din clasa, Cruise Control ac­tiv, Lane Assist sau sistemul de camere de tip „bird view" fiind doar cateva dintre acestea. Pretul de por­ni­re al versiunii diesel este de 61.400 de euro, cu TVA inclus.

Detalii tehnice
Motor: 3.0 litri diesel
Putere maxima: 238 CP/3.750 rpm
Cuplu maxim: 550 Nm/1.750 rpm
Viteza maxima: 212 km/h
Acceleratie: 8,3 s
Consum mediu: 9,0 l/100 km
Lungime: 4,86 metri
Latime: 1,92 metri
Inaltime: 1,68 metri
Pret baza: 61.400 euro

Citeste si Saptamana Financiara!

FOTO! Vezi cum arata noul model Toyota Yaris!... BMW Premium Selection, din 17 iunie in Romania...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei Miercuri, 20.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x