Obisnuit cu modelele Infiniti echipate cu deja traditionalul V6 de 3.7 litri, am luat pentru un test noul FX 30d cu rezerve, evident legate de comportamentul acestui motor in comparatie cu sportivitatea de care da dovada propulsorul pe benzina.
Mai intai, primul contact cu acest motor este sonor, in momentul in care butonul de pornire este apasat. Sunetul, fara doar si poate, a fost atent studiat de inginerii Infiniti, astfel ca este la fel de incantator precum un motor agresiv pe benzina, filtrand extrem de bine zgomotele injectiei, atat de suparatoare la un diesel. Apoi, comportamentul in sarcina poate fi analizat in functie de solicitari.
La un demaraj normal, cutia automata, cu comenzi pe padele, cupleaza riguros si pleaca cu un raport de demultiplicare care permite o pornire lenta, confortabila, fara smuciri. Din punct de vedere pragmatic, acest comportament are ca rezultat un consum de carburant redus, mult sub nivelul cilindreei. La o apasare brusca a pedalei de acceleratie, reactia nu este nici pe departe violenta.
Cutia de pe FX ramane calma, impasibila aproape, pastrand acelasi consum rezonabil (dar nu iesit din comun). Abia dupa o secunda de asteptare, ritmul se rupe si cuplul de nu mai putin de 550 Nm este pus in valoare integral, adica de la 1.750 rpm. Senzatia aceasta poate parea frustranta, mai ales la un prim contact cu masina. Dupa o utilizare de cateva sute de kilometri, reactiile grupului motopropulsor pot fi anticipate cu usurinta, astfel ca si momentul apasarii pedalei poate fi ales cu precizie, pentru o depasire, de exemplu.
Transmisie
Cutia de viteza (in 7 trepte) este una inteligenta, dupa cum o numesc cei care au construit-o, si asta deoarece se adapteaza stilului de condus al soferului si modifica turatiile la care schimba treptele. Ca si la benzina, ramane aceeasi placuta adaptabilitate la franarea brusca, atunci cand cutia retrogradeaza dupa caz una sau doua trepte, in frana de motor, permitand utilizarea unui stil sportiv fara a apela la padele, care sunt, de altfel, mai lente in raspuns decat in regim automat.
Pe ansamblu, motorul isi exprima potenta din plin, mai ales in zona de turatii medii, unde se simte ca pestele in apa si obtine totodata un consum foarte apropiat de cel din manual, circa 10-10,5 litri in regim mixt, fata de 9 litri oficial. In comparatie cu concurenta (mai ales cu 3.0 TDI de la Audi), este limpede ca poate cunoaste imbunatatiri.
Dinamica
Din punctul de vedere al dinamicii pe sosea, FX 30d pastreaza calitatile recunoscute deja de toata lumea in ceea ce priveste suspensia, cu ajutorul sistemului de control activ al ratei de amortizare (CDC - Continuous Damping Control) care pur si simplu filtreaza suprafetele de rulare permanent, in functie de gradul de denivelare. In plus, directia activa spate (RAS - Rear Active Steering) face ca acest SUV sa se comporte precum o limuzina sport, ridicand la maximum performantele tractiunii integrale.
Confort
Confortul interior, bazat pe dotarile standard net superioare marcilor premium germane (scaune piele, climatronic doua zone etc.), este aproape fara cusur, cu un minus la sistemul multimedia, care pe de o parte acopera toata gama de conexiuni posibile, de la USB la Bluetooth, dar este mai greoi de utilizat in comparatie cu cele de pe Audi sau BMW. Spatiul este, de asemenea, un mare avantaj al acestui model, mai ales in comparatie cu principalul rival, BMW X6, care are numai doua locuri pe bancheta din spate.
Nu in ultimul rand, tehnologia care echipeaza acest model este una dintre cele mai ofertante din clasa, Cruise Control activ, Lane Assist sau sistemul de camere de tip „bird view" fiind doar cateva dintre acestea. Pretul de pornire al versiunii diesel este de 61.400 de euro, cu TVA inclus.
Detalii tehnice
Motor: 3.0 litri diesel
Putere maxima: 238 CP/3.750 rpm
Cuplu maxim: 550 Nm/1.750 rpm
Viteza maxima: 212 km/h
Acceleratie: 8,3 s
Consum mediu: 9,0 l/100 km
Lungime: 4,86 metri
Latime: 1,92 metri
Inaltime: 1,68 metri
Pret baza: 61.400 euro
Citeste si Saptamana Financiara!
FOTO! Vezi cum arata noul model Toyota Yaris!... BMW Premium Selection, din 17 iunie in Romania...