Antena Căutare

DRIVE TEST: Mazda CX-7 isi dubleaza reputatia cu noul motor diesel

Mazda CX-7 este unul dintre SUV-urile, autodeclarate crossover, de­spre care se poate spune fara teama ca atrage. Atrage priviri, cumparatori, atrage atentia atunci cand te sui in el, la volan sau doar ca pasager. Anul trecut a fost revizuit, primind in plus si un motor diesel, adica exact ceea ce-i mai lipsea.

Intr-un segment, cel al SUV-u­ri­lor medii, in care toate mo­delele costa cel putin 25.000-30.000 de euro, iar principalii competitori sunt pro­dusele cons­tructorilor premium din Ger­ma­nia, este greu sa vor­besti despre masini proaste. De­sigur, de­taliile fac diferenta, ca peste tot.

Insa Maz­da CX-7 este departe de a fi doar un participant in multimea de Sport Uti­lity Vehicle de peste 4,5 metri. Face-liftul acestui model, pre­zen­tat in premiera la Geneva 2009 si in­trodus pe piata romaneasca la sfar­situl anului trecut, nu este nea­pa­rat o transformare estetica, deoa­rece avea prea putina nevoie de asa ceva, ci doar un prilej de lansare, in premiera, a unui motor diesel.

Schimbari
Modificarile exterioare au cu­prins in special partea frontala, un­de a aparut o grila redesenata, una ceva mai mare, cu o sigla mai im­po­zanta, si au fost amplasate noi pro­iectoare de ceata. La spate, un spoi­ler mai mare si unele detalii de crom au imbunatatit aspectul ma­sinii. In fine, noi jante de 18 si 19 inci au adus un aer proaspat acestui model.

La interior, schimbarile au in­clus un nou volan, cu comenzi pentru linia audio, si altele, cadrane re­de­se­nate pe bord, materiale noi pen­tru fi­nisaje, inclusiv tapiterie.

Dar cea mai importanta schimbare este reprezentata de dieselul de 2.2 litri, o necesitate absoluta pen­tru piata europeana, unde consu­mul de carburant este la fel de im­portant ca si performantele unui autoturism. Alegerea acestui pro­pu­l­sor a fost una fericita (s-au vazut si cazuri drama­tice la alti produ­ca­tori), astfel ca echi­librul lui CX-7, dat de confort si dina­mica, nu a avut de suferit.

Motor nou

Puterea de 173 CP este suficien­ta pentru orice tip de activitate la ca­re este supusa masina, cuplul sau de 400 Nm, disponibil de la 2000 rpm fiind cel care ii completeaza ap­ti­tudinile. Cutia oferita pentru a­cest pro­pulsor este una manuala in 6 trep­te, destul de bine etajata, cu o u­soara senzatie de rigiditate la schim­­bare, dar cu un comportament, pe ansamblu, eficient.

Datele tehnice nu vorbesc de­spre un bolid sport - avem totusi de-a face cu un diesel -, dar accele­ratia de 11,3 secunde de la 0 la 100 km/h si viteza maxima de 200 km/h sunt rezo­na­bile in cazul unui astfel de vehicul, de familie. Pentru cei care simt ne­voia de mai mult, ra­mane dispo­ni­bil vechiul motor pe benzina, 2.3 litri Turbo, o ade­va­rata bijuterie capabila sa genereze o acceleratie de 8 se­cun­de (0-100 km/h).

Problema cea mare, a consumului, a fost rezolvata insa de noul diesel, care coboara astfel la 7,5 litri/100 km, valoare ce poate fi obtinuta in anumite conditii de tra­fic, dar care ajunge undeva peste pragul de 10 litri in Bucuresti.

Confort

Din punctul de vedere al com­por­tamentului, masina a ­ramas la fel de confortabila, cu o suspensie ce intervine bine in viraje si filtrea­za deni­velarile acceptabil, acest lu­cru adaugandu-se confortului in­te­rior ge­nerat de spatiu si materiale.

Mo­to­rul ofera reprize destul de prom­pte de acceleratie, cu o mica in­­tarziere spe­cifica propulsiei cu mo­­torina, dar care este compensata imediat ce tur­bi­na incepe sa func­tio­neze. Acest lu­cru este si mai evident la viteza, in depasiri, acolo un­de turatiile medii sunt suficiente pentru a obtine vi­te­za dorita. Trac­tiu­nea integrala, 4x4 permanent, su­­­plimenteaza practic atitudinea pe asfalt si ofera un avantaj pentru drumurile forestiere.

Pe ansamblu, ramane unul dintre cele mai spor­ti­ve si in acelasi timp confortabile SUV-uri de pe piata, cu un plus ofe­rit de pretul accesibil (lucru care nu este specific Mazda, de altfel), la ni­ve­lul standard, care asigura si o do­tare decenta. Astfel, versiunea die­­sel incepe de la 28.290 de euro, cu tot cu taxe, si ofera CD cu Mp3, cu co­­nexiune Aux, 6 airbaguri, jante a­liaj de 18 si anvelope de 235, climatro­nic, geamuri electrice, 4x4 cu DSC si TCS si altele. Pentru com­pa­ra­tie, cei mai multi dintre com­pe­titorii sai nu coboara sub 30.000 de euro, ba unii incep de la peste 40.000, cum e noul Touareg.

Date tehnice
Motor: 2.262 cmc/turbo
Putere maxima: 260 CP /5.500 rpm
Cuplu maxim: 380 Nm/300 rpm
Acceleratie (0-100km/h): 8 secunde
Lungime: 4,70 metri
Latime: 1,87 metri
Inaltime: 1,64 metri
Greutate: 1,80 tone
Consum mixt: 7,5 l/100km
Pret: 28.290 euro

Sursa: sfin.ro


Articolul continuă după reclamă
Aderenta = Performanta / Michelin a lansat noua anvelopa Pilot Sport 3... Lancia mixeaza Hard Rock cu Black Metal...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 21 noiembrie 2024. Corina a câștigat suma de 7500 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 21 noiembrie 2024. Corina a câștigat suma de 7500 de lei Joi, 21.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x