- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Intr-un segment, cel al SUV-urilor medii, in care toate modelele costa cel putin 25.000-30.000 de euro, iar principalii competitori sunt produsele constructorilor premium din Germania, este greu sa vorbesti despre masini proaste. Desigur, detaliile fac diferenta, ca peste tot.
Insa Mazda CX-7 este departe de a fi doar un participant in multimea de Sport Utility Vehicle de peste 4,5 metri. Face-liftul acestui model, prezentat in premiera la Geneva 2009 si introdus pe piata romaneasca la sfarsitul anului trecut, nu este neaparat o transformare estetica, deoarece avea prea putina nevoie de asa ceva, ci doar un prilej de lansare, in premiera, a unui motor diesel.
Schimbari
Modificarile exterioare au cuprins in special partea frontala, unde a aparut o grila redesenata, una ceva mai mare, cu o sigla mai impozanta, si au fost amplasate noi proiectoare de ceata. La spate, un spoiler mai mare si unele detalii de crom au imbunatatit aspectul masinii. In fine, noi jante de 18 si 19 inci au adus un aer proaspat acestui model.
La interior, schimbarile au inclus un nou volan, cu comenzi pentru linia audio, si altele, cadrane redesenate pe bord, materiale noi pentru finisaje, inclusiv tapiterie.
Dar cea mai importanta schimbare este reprezentata de dieselul de 2.2 litri, o necesitate absoluta pentru piata europeana, unde consumul de carburant este la fel de important ca si performantele unui autoturism. Alegerea acestui propulsor a fost una fericita (s-au vazut si cazuri dramatice la alti producatori), astfel ca echilibrul lui CX-7, dat de confort si dinamica, nu a avut de suferit.
Motor nou
Puterea de 173 CP este suficienta pentru orice tip de activitate la care este supusa masina, cuplul sau de 400 Nm, disponibil de la 2000 rpm fiind cel care ii completeaza aptitudinile. Cutia oferita pentru acest propulsor este una manuala in 6 trepte, destul de bine etajata, cu o usoara senzatie de rigiditate la schimbare, dar cu un comportament, pe ansamblu, eficient.
Datele tehnice nu vorbesc despre un bolid sport - avem totusi de-a face cu un diesel -, dar acceleratia de 11,3 secunde de la 0 la 100 km/h si viteza maxima de 200 km/h sunt rezonabile in cazul unui astfel de vehicul, de familie. Pentru cei care simt nevoia de mai mult, ramane disponibil vechiul motor pe benzina, 2.3 litri Turbo, o adevarata bijuterie capabila sa genereze o acceleratie de 8 secunde (0-100 km/h).
Problema cea mare, a consumului, a fost rezolvata insa de noul diesel, care coboara astfel la 7,5 litri/100 km, valoare ce poate fi obtinuta in anumite conditii de trafic, dar care ajunge undeva peste pragul de 10 litri in Bucuresti.
Confort
Din punctul de vedere al comportamentului, masina a ramas la fel de confortabila, cu o suspensie ce intervine bine in viraje si filtreaza denivelarile acceptabil, acest lucru adaugandu-se confortului interior generat de spatiu si materiale.
Motorul ofera reprize destul de prompte de acceleratie, cu o mica intarziere specifica propulsiei cu motorina, dar care este compensata imediat ce turbina incepe sa functioneze. Acest lucru este si mai evident la viteza, in depasiri, acolo unde turatiile medii sunt suficiente pentru a obtine viteza dorita. Tractiunea integrala, 4x4 permanent, suplimenteaza practic atitudinea pe asfalt si ofera un avantaj pentru drumurile forestiere.
Pe ansamblu, ramane unul dintre cele mai sportive si in acelasi timp confortabile SUV-uri de pe piata, cu un plus oferit de pretul accesibil (lucru care nu este specific Mazda, de altfel), la nivelul standard, care asigura si o dotare decenta. Astfel, versiunea diesel incepe de la 28.290 de euro, cu tot cu taxe, si ofera CD cu Mp3, cu conexiune Aux, 6 airbaguri, jante aliaj de 18 si anvelope de 235, climatronic, geamuri electrice, 4x4 cu DSC si TCS si altele. Pentru comparatie, cei mai multi dintre competitorii sai nu coboara sub 30.000 de euro, ba unii incep de la peste 40.000, cum e noul Touareg.
Date tehnice
Motor: 2.262 cmc/turbo
Putere maxima: 260 CP /5.500 rpm
Cuplu maxim: 380 Nm/300 rpm
Acceleratie (0-100km/h): 8 secunde
Lungime: 4,70 metri
Latime: 1,87 metri
Inaltime: 1,64 metri
Greutate: 1,80 tone
Consum mixt: 7,5 l/100km
Pret: 28.290 euro
Sursa: sfin.ro