Căutare Live

Drive Test: Nissan X-Trail - Evoluție urbană

Cea de-a treia generație Nissan X-Trail nu mai este robotul off-road din reclama vechiului model. S-a îmbrăcat în haine de oraș trendy, are un interior stilat, încăpător și mult mai atent lucrat, este silențios, stă foarte bine pe șosea pentru un SUV mediu, iar motorul 1.6 dCi de 130 CP ține cu buzunarul. Dar, în teren, design-ul aerodinamic al părții frontale nu-l ajută, unghiul de atac, de numai 18.1 grade, dându-ți fiori și la abordarea unei borduri mai înalte, chiar dacă sistemul inteligent de tracțiune integrală își face treaba impecabil. Pe scurt, cine a avut Terrano sau altă generație X-Trail va fi uimit de manevrabilitatea și stabilitatea noului model, de siguranța cu care poate trage de volan fără a balansa "barca", dar va sudui de fiecare dată când va da de pământ cu parașocul față sau scutul din plastic de sub acesta.

Cea de-a treia generație Nissan X-Trail nu mai este robotul off-road din reclama vechiului model. S-a îmbrăcat în haine de oraș trendy, are un interior stilat, încăpător și mult mai atent lucrat, este silențios, stă foarte bine pe șosea pentru un SUV mediu, iar motorul 1.6 dCi de 130 CP ține cu buzunarul. Dar, în teren, design-ul aerodinamic al părții frontale nu-l ajută, unghiul de atac, de numai 18.1 grade, dându-ți fiori și la abordarea unei borduri mai înalte, chiar dacă sistemul inteligent de tracțiune integrală își face treaba impecabil. Pe scurt, cine a avut Terrano sau altă generație X-Trail va fi uimit de manevrabilitatea și stabilitatea noului model, de siguranța cu care poate trage de volan fără a balansa "barca", dar va sudui de fiecare dată când va da de pământ cu parașocul față sau scutul din plastic de sub acesta.

Știu, a început vara. E soare, gradele încep să urce în termometre iar zăpadă nu mai poate fi văzută decât pe Transfăgărășan. Cum anul acesta însă iarna s-a încăpățânat, acum aproape două luni, am testat noul X-Trail în condiții mixte de drum și am constatat că este pregătit să răspundă de "10" aventurierilor urbani. Formele pătrățoase ale vechii caroserii au lăsat locul unui design curat și, chiar, puțin emoționant, pentru o mașină din această clasă. Iar cele câteva accente premium, ce te duc cu gândul la Murano sau, din anumite unghiuri, la Lexus RX, îi dau un plus de prestanță.

Interiorul SUV-ului a făcut și el pași enormi. În primul rând, insonorizarea habitaclului este aproape impecabilă. Nu zdrăngăne nimic, nu șuieră vântul la viteze superioare, motorul abia gâdilă timpanul. Apoi, aerul de utilitară de la Terrano a dispărut cu desăvârșire iar, față de predecesorul său, acum, totul este gândit unitar și atractiv, ca la o compactă contemporană. Comenzile sunt la îndemână, planșa de bord a fost atent desenată pentru a continua liniile exterioare, consola centrală integrează frumos sistemul multimedia și plonjează atent către spate (deși, persoanele mai înalte s-ar putea să se simtă puțin inghesuite). Scaunele față sunt extrem de confortabile și oferă un bun suport lateral chiar și pe virajele abordate mai în forță și, trebuie apreciat, bancheta spate a păstrat scaunele glisabile, cu spătar reglabil. Nissan-ul X-Trail de test, în versiune Acenta, avea ascunse în podeaua portbagajului și cele două scaune suplimentare, ce duc capacitatea mașinii la șapte locuri. Acestea nu excelează, evident, la capitolul confort, dar doi copii de până la 12-14 ani le pot folosi nestingheriți. Singurul neajuns, dacă i se poate spune așa, al noului X-Trail față de predecesorul său este scăderea spațiului destinat bagajelor, de la 603 litri, la 550 litri.

Pas, pas, fără balans

Spuneam că Nissan X-Trail nu mai e "specialist 4x4". Îl penalizează, în principal, unghiul de atac și garda la sol de 210 mm. Dar e pe cale să devină "doctor" pe șosea. Noua platformă dezvoltată de Nissan este clar orientată către "on-road", chiar dacă absoarbe bine gropile și înghite pe nemâncate macadamul sau drumurile forestiere pline de noroi și zăpadă. Secretul? Puntea spate de tip multilink și suspensiile mai ferme. Evident, zdruncină mai tare în teren, dar îți dă încredere pe asfalt. Te poți "arunca" cu încredere pe o succesiune de viraje, precum cele de pe Pârâul Rece sau Rucăr-Bran... Cu o mențiune, însă: mașina ține, dar nu prea te ajută motorul.

1.6 dCi-ul, care i-a luat locul răposatului 2.0 dCi, are o putere apreciabilă pentru cilindreea sa, dar, cum mașina încărcată cu trei adulți, un copil și bagaje bate spre două tone, numai de "sprinteneală" nu putem vorbi. Pe autostradă, se menține cu ușurință o viteză de croazieră de 140-150 km/h, la un consum mic, de circa 5.5 litri/100 km. Dar depășirile de la 80-90 km/h, din spatele unui camion, de exemplu, trebuie calculate cu mare grijă. Dacă "amesteci" cum trebuie însă în cutia de viteze manuală, care e bine etajată și nu agață, se poate. Dar nu vreau să mă gândesc la răspunsul automatei CVT... Bine că e disponibilă numai pe versiunea "4x2". Prin urmare, cei care doresc să se bucure într-adevăr de evoluția X-Trail-ului ar fi bine să pândească introducerea noului motor 2.0 dCi.

Cum nu mai are integrală standard, Nissan-ul X-Trail are un preț de pornire de 26.700 euro, cu toate taxele, ceea ce-l face extrem de competitiv în duelul cu Mitsubishi Outlander, Kia Sorento, Toyota Rav4 sau Ford Kuga.

Parteneri
Haine care avantajează minionele. Ce să porți ca să pari mai înaltă
Nu este nimic greșit să fii minionă. E important să apreciem fiecare femeie în parte și suntem de acord cu asumarea și pozitivitatea corpului. E foarte important să te iubești așa cum ești. Dar suntem diferite și dacă nu ai înălțimea dorită, iată o listă cu haine care avantajează minionele.
Catine.ro
Ultimele știri