Antena Căutare

Întrebări cheie înaintea alegerii motorului unei mașini

În prezent, există o mare varietate de tipuri, mărci și modele de mașini, ceea ce face alegerea complicată. După ce afli care va fi mașina ta ideală, fie că este o mașină nouă sau una second-hand, este timpul să decizi ce motor se potrivește cel mai bine nevoilor tale.

Întrebări cheie înaintea alegerii motorului unei mașini
Întrebări cheie înaintea alegerii motorului unei mașini

Nu există un motor perfect și adecvat pentru fiecare persoană, prin urmare, vom încerca să răspundem la câteva întrebări pentru a-ți ușura alegerea:

Motor pe benzină sau diesel?

Fiecare dintre aceste motoare are avantajele și dezavantajele sale:

Motorul pe benzină este, în principiu, mai simplu, deci este mai fiabil ... și mai confortabil, iar nivelul de vibrații și zgomot este mai mic. Desigur, consumul său este mai mare.

Motorul diesel consumă mult mai puțin combustibil decât cel pe benzină. Se întâmplă asta datorită unui sistem de injecție mai precis și pentru că funcționează la o presiune mult mai mare. Acest lucru îl face oarecum mai puțin fiabil. Defectele sale s-au diminuat de-a lungul anilor, dar este totuși mai puțin silecțios decât cel pe benzina.

Astăzi, toate motoarele pe motorină au turbo, deci beneficiile lor sunt similare cu cele ale motoarelor pe benzină, deși performanța sa este mai bună la turații mici (sub 3.000 pe minut).

În general, este indicat să se aleagă un motor diesel, dacă modelul preferat este mai voluminos și mai greu, deoarece avantajul în ceea ce privește consumul este mult mai mare. Pentru a ști când îți vei amortiza investiția, ideal este să calculezi cât timp durează amortizarea autovehiculului diesel, folosind o formulă simplă. De obicei, dacă faci mai mult de 15.000 - 20.000 km pe an (în funcție de diferența de preț a mașinii), mașina diesel compensează prețul de achiziție.

De ce putere are nevoie mașina ta?

Logic, cu cât este mai mare puterea, cu atât mașina va răspunde mai bine în orice tip de situație. Cu toate acestea, creșterea puterii implică o investiție mai mare ... și nu numai atunci când cumperi vehiculul, ci și pentru menținerea acestuia, deoarece o mașină puternică va avea nevoie de anvelope mai mari și frâne mai mari. Apariția motoarelor turbo a făcut ca o creștere a cailor putere să nu însemne întotdeauna un consum mai mare, cel puțin la omologare (deși mărcile știu cum să obțină o notă bună).

Sfatul cheie este să renunți la putere. Este posibil să o crești mai târziu (cu cipuri de putere sau cu unități speciale de control).

Pentru a ști de câtă putere ai nevoie, cel mai bine este să te gândești la cum vei folosi mașina și la cum conduci.

Atenție, reține că dacă circuli singur și uneori călătorești cu toate locurile ocupate și portbagajul încărcat, vei avea nevoie de mai multă putere decât de obicei. O rezervă de putere te va ajuta în acele momente, în special în zonele montane.

Motor turbocompresat sau atmosferic?

În timp ce în cazul motorului atmosferic, aerul ajunge la cilindri la presiune atmosferică (de unde și numele acestuia), în cazul celor alimentate turbo se utilizează gazele de evacuare pentru a injecta aer proaspăt sub presiune cu ajutorul unei turbine. Astfel, presiunea crește între 0,5 și 1,5 bari, peste media presiunii atmosferice.

Avantajul acestui sistem este că motorul oferă performanțe mai bune, în special la turații scăzute, astfel încât să poți prinde viteză la drum lung, fără a fi nevoie să umbli la schimbător când conduci normal. De asemenea, consumul este redus ... atât timp cât motorul nu este turat prea mult.

Dar nu există doar avantaje. Oferă răspuns cu o ușoară întârziere (decalajul, care este mai puțin vizibil, având în vedere progresele tehnologice), de aceea este un element delicat, care funcționează la temperaturi ridicate, forțându-te să știi cum să acționezi și să întreții cu și mai mare grijă mașina, în special în ceea ce privește schimbările de ulei, pentru a evita eventuale defecțiuni. Datorită acestui fapt, ar fi mai indicat să cumperi o mașină cu motor turbo. Există însă mai multe tipuri:

Turbo fix sau variabil: în cazul unui motor turbo fix, variabilul reușește să dozeze cantitatea de gaze de evacuare care trec prin turbină și, odată cu asta, presiunea generată de turbo în sine. Astfel, îmbunătățește răspunsul și performanțele motorului. Se obține cu 15% mai multă putere și un răspuns progresiv, iar diferențele de fiabilitate sunt mici.

Turbo sau compresor: ambele sisteme introduc aer sub presiune în interiorul cilindrilor, dar motorul turbo este mișcat de gazele de evacuare care trec prin acesta, în timp ce compresorul este acționat de motor (printr-o centură sau un pinion). Compresorul oferă un răspuns mai uniform ... dar crește consumul de combustibil și nu are performanțe similare ca cel turbo.

Acestea fiind zise, sperăm că răspunsul la aceste câteva întrebări să te ajute să alegi mașina ideală.

Dacă ai nevoie de ajutorul unor specialiști, echipa Auto Rulate București este pregătită să-ți răspundă la orice întrebare legată de mașini.

De asemenea, îți pune la dispoziție în parcul său auto online, o gamă variată de mașini rulate de înaltă calitate. Contactează dealerul expert care îți poate oferi exact ce îți dorești. Spor la cumpărături!

Greenpeace România consideră eliminarea taxei Oxigen ”un act populist şi complet iresponsabil”: În România, mor anual pe... Taxa Oxigen, anulată. Peste 1600 de bucureșteni își vor primi banii înapoi - Video...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x