Live acumXtra Night Show
Prime Time 20:30Chefi la Cutite

Lucruri pe care orice șofer trebuie să le știe, în contextul pandemiei

Mașina este o necesitate. Dar, ca să fie oricând la dispoziția ta, sunt câteva detalii pe care trebuie să le știi și de care trebuie să ții cont.

Lucruri pe care orice șofer trebuie să le știe, în contextul pandemiei

Unele sunt valabile tot timpul, altele sunt utile mai ales acum, în această perioadă excepțională în contextul pandemiei de COVID-19. Și mai este ceva: mașina și cel care o conduce formează un tot unitar, iar unele reguli sunt esențiale pentru acesta din urmă, pentru ca autoturismul să fie cu adevărat util mereu.

Piața auto

Piața auto a fost unul dintre segmentele grav afectate de restricțiile și limitările din ultima vreme. Fabricile de automobile au fost închise, producția a stagnat. Lucrurile vor intra, mai devreme sau mai târziu, în normal dar, pentru moment, este nevoie să ne adaptăm la aceste condiții.

Este de remarcat că, din anumite puncte de vedere, mișcările de pe piața auto pot fi considerate oportunități:

  • Prețurile unor autoturisme noi sau la mâna a doua au scăzut. Cauzele sunt legate de imobilitatea la care suntem obligați și lipsa apetitului potențialilor clienți de a face investiții în condiții economice neclare. Ultimele cifre de la Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile arată că înmatriculările de mașini noi au scăzut în Europa cu aproape 52%. Ceea ce indică, după toate legile economiei de piață, o scădere importantă a prețurilor;
  • În condițiile în care târgurile de mașini și showroom-urile sunt închise, oferta din mediul virtual este mult mai mare;
  • Foarte multe site-uri care se ocupă de vânzări au oferit bonificații importante la promovarea și publicarea anunțurilor;
  • Interesul pentru aceste ”târguri” pe net este mult mai mare, deci șansa de găsi vânzător pentru ceea ce vrei să cumperi sau cumpărator pentru ceea ce vrei să vinzi este mult mai mare.

Nu-ți neglija mașina

Chiar dacă mașina ta stă zi după zi parcată, nu înseamnă că trebuie să uiți de ea. Este ideal dacă o vei proteja cu o prelată sau în garaj. Este recomandat să o speli înainte și să lași habitaclul curat. Nu uita resturi de alimente sau sticle cu un conținut care poate fermenta.

Dacă mașina va staționa timp îndelungat, mai mult de o lună de zile, este foarte bine dacă vei scoate bateria mașinii. În plus, umflă la valoarea maximă recomandată de producător anvelopele, pentru a le proteja. Un sfat bun este acela de a lăsa mașina într-un loc plan, eventual cu sisteme de oprire fixate la anvelope, dar cu frâna de mână lăsată. Este bine dacă staționare pe termen lung se face cu autoturismul scos din viteză.

Dacă mașina stă pentru intervale mari de timp, trebuie să știi că cele mai mari probleme pot apărea la garnituri, la instalația de climatizare sau la contactele electrice.

Trucuri când pornești mașina după o pauză lungă

După o pauză lungă, mașina trebuie tratată cu ceva mai multă atenție, la primul drum. Este bine dacă poți verifica bateria înainte de prima cheie, pentru a ști cum stau lucrurile și pentru a nu te chinui să o pornești cu o baterie secătuită sau moartă. Ideal este să aibă cel puțin 700 de amperi.

Verifică presiunea din pleuri și, dacă este cazul, umfla anvelopele pentru a ajunge la presiunea recomandată de producător. Verifica lichidul de parbriz și curăță lama de cauciuc a ștergătoarelor înainte de a le folosi prima dată. Dacă nu faci asta, este foarte posibil să-ți zgârii parbrizul. Este util să verifici și sistemul de semnalizare și să te asiguri că toate becurile farurilor sunt funcționale.

Dacă mașina a staționat cu frâna de mână activată, este ideal ca prima învârtire de roată să o faci în marșarier, pentru a debloca frâna de mână, care se poate ”lipi” atunci când mașina nu a circulat mult timp. Manevra este recomandată mereu când este ger sau când mașina a stat mai mult de 3-4 zile fără să circule.

Un sfat bun, care te poate scăpa de multe complicații este să verifici documentele autoturismului (RCA, ITP) și pe ale șoferului (valabilitatea permisului de conducere), pentru a fi sigur că nu au expirat.

Pornește mașina și las-o să meargă în ralanti câteva minute înainte de a pleca efectiv la drum. Este foarte bine ca după ce o miști din locul în care a stat să verifici eventuale scurgeri de lichide și să acționezi în funcție de situație.

Un alt pas obligatoriu este să testezi frâna, în primii 100 de metri și să te asiguri că este funcțională, mergând cu viteză foarte mică.

Fii foarte atent la toate zgomotele și eventualele probleme pe care le poate semnala computerul de bord și nu neglija nici unul dintre acestea, oricât ar părea de minore.

Toate acestea sunt măsuri de precauție extrem de utile, care te vor ajuta să eviți situații mult mai complicate și extrem de neplăcute.

Sursa foto: pixabay.com

Recomandari