In prima faza, inginerii Prodrive si-au concentrat atentia asupra analizei cat mai atente a proiectului, fara a neglija niciun detaliu. Rezultatele obtinute s-au dovedit interesante, ele influentand dezvoltarea ulterioara a modelului MINI John Cooper Works WRC. Dar pana sa ajunga la modelul construit in uzina din Oxford, specialistii au studiat mai multe modele apropiate de proiectul lor la nivelul ampatamentului, al centrului de greutate, al masei, etc.
Dupa efectuarea masuratorilor detaliate pe modelul de serie MINI Countryman, a devenit evident ca acesta ofera baza ideala pentru dezvoltarea bolidului de raliuri gandit in birourile de creatie Prodrive. La randul lor, inginerii de la MINI au facut schimb de informatii cu cei din Banbury, astfel incat Prodrive sa poata transfera design-ul general asupra modelului Countryman.
Unul dintre obiectivele cheie l-a reprezentat mentinerea costurilor de asistenta a modelului WRC la un minim absolut pentru echipele private, fara valori exagerate ale bugetului destinat mentenantei. Si asta fara nici un compromis la nivelul performantei.
Rezultatul final s-a tradus prin noul MINI John Cooper Works WRC. Din punct de vedere al ingineriei, noul automobil beneficiaza de un design simplu si liniar, Prodrive investind un efort considerabil pentru realizarea acestui deziderat.
Un detaliu interesant consta in faptul ca suspensia a fost gandita astfel incat sa aiba mai multe componente identice indiferent de punte. Acest lucru face ca utilizatorul sa aiba nevoie de mai putine piese de schimb. Dar noul MINI John Cooper Works WRC beneficiaza si de alte inovatii, cum ar fi structura de securitate ce asigura o protectia maxima echipajului.
Inima cu "sange albastru"
Motorul turbo cu injectie directa a fost dezvoltat de BMW Motorsport, pe platforma propulsorului cu patru cilindri, de 1,6 litri.
Acesta este practic identic cu cel folosit de BMW pentru modelele aliniate in Campionatul Mondial de Turisme (WTCC), diferenta constand in unitatea electronica centrala, mapata conform prevederilor impuse de regulamentul FIA. Performanta motorului este limitata prin intermediul unui restrictor de aer, cu diametrul de 33 mm, in timp ce presiunea din turbina nu poate depasi 2,5 bar (valoare absoluta).
Pentru sistemul de franare s-au folosit componente furnizate de AP Racing, in timp ce discurile au diametrul de 355 mm in versiunea pregatita pentru asfalt si 300 mm in cazul celei pentru trasee de pamant si pietris. Spre deosebire de surata de serie, versiunea de raliuri nu are sistem ABS.
Sistemul de tractiune integrala include o cutie de viteze secventiala Xtrac, cu sase trepte, si un ambreiaj AP Racing, cu dublu disc.
Rezultate Raliul Italiei - Sardinia (etapa a 5-a din 13)1 S. Loeb / D. Elena - Citroën DS3 WRC 3h45m40.9s
2 M. Hirvonen / J. Lehtinen - Ford Fiesta RS WRC +11.2s
3 P. Solberg / C. Patterson - Citroën DS3 WRC +23.8s
4 S. Ogier / J. Ingrassia - Citroën DS3 WRC +1m 31.5s
5 M. Ostberg / J. Andersson - Ford Fiesta RS WRC +2m 42 s
6 D. Sordo / C. del Barrio - Mini John Cooper Works WRC +3m 27.6s
7 O. Tanak / K. Sikk - Ford Fiesta S2000 +7m 10.9s
8 J. Hanninen / M. Markkula - Skoda Fabia S2000 +7m 37.6s
9 M. Wilson / S. Martin - Ford Fiesta RS WRC +8m 00.4s
10 N. Al Attiyah / G. Bernacchini - Ford Fiesta S2000 +12m 33.8s