Dacă ai acest model de Dacia prin curte sau garaj, trebuie să ştii că poţi scoate o sumă frumuşică de pe urma ei! Tot ce ai de făcut este să analizezi bine piaţa de maşini vechi şi să dai un anunţ pe site-urile în domeniu
Este vorba despre Dacia 1410 Sport. Pentru că deja a devenit vehicul de epocă şi primele exemplare pot fi înregistrate la Retromobil, dar şi pentru că au fost fabricate foarte puţine şi au rezistat până în ziua de azi numai câteva, preţul unei astfel de maşini poate depăşi uşor suma de 5.000 de euro.
Dacă este şi modelul cu uşa scurtă, mai poţi adăuga 1.000 de euro la preţ.
Primele modele, fabricate între 1981 şi 1985, denumite "cu uşa scurtă", pentru că utilizau o portieră standard de Dacia 1310, au fost în număr de sub 1000 de bucăţi, fiind şi azi cele mai căutate. Modelul următor de Dacia Sport, "cu uşa lungă", s-a fabricat între 1985 şi 1992 în peste 4000 de unităţi. În total, numai 5141 de Dacii Coupe Sport au fost construite în România, majoritatea fiind păstrate pentru vânzarea internă, numai 200 ajungând la export, în Grecia, dotate cu motor de 1.2 Economic. Încă de la lansare, Dacia Sport s-a vândut în cele două variante 1310 sau 1410, cu motoare diferite.
SINGURA MAŞINĂ DIN LUME CU PARBRIZ ÎN LOC DE LUNETĂ!
Pe lângă provocarea adusă de portierele atipice, inginerii s-au mai confruntat cu câteva dileme. Pentru ca plafonul era coborât, luneta originală de Dacia 1310 nu mai putea fi utilizată. Şi nici o uşă de portbagaj standard.
Bineînţeles, s-a ales soluţia cea mai simplă: au tăiat dintr-o uşă standard, au scurtat-o până s-a potrivit, au construit o întăritură nouă şi asta a fost tot. Adică Dacia Sport are tot un portbagaj de Berlina, dar scurtat, scriu cei de la 4tuning.ro.
Rezolvarea problemei lunetei a fost şi mai simplă. Au tăiat din tabla stâlpilor şi a plafonului până când s-a potrivit parbrizul. Adică un parbriz stadard de Dacia 1310, acelaşi care era montat şi în faţă, a fost montat şi pe post de lunetă. Asta a făcut din Dacia Sport să fie prima şi singura maşină de serie din lume care utiliza acelaşi geam, parbrizul, atât în faţă, cât şi în spate. Ce-i drept, parbrizul din spate fiind ceva mai înclinat că cel din faţă...
Iniţial, pentru luneta primelor modele de Dacia Sport, s-au folosit parbrize obişnuite, clare, dar ulterior au început să fie modificate cu sistem de dezaburire, forma şi chederul rămânând aceleaşi. Asta da inventivitate pentru ingineria românească, nu?
FOTO: ROMANIANCAR.RO
Şoferilor din Franţa nu le vine să creadă! Autorităţile vor să interzică circulaţia maşinilor pe benzină şi pe motorină... O treime dintre șoferite fac accidente la volan din cauza celuilalt șofer...