SUV-ul autohton testat a fost un Duster 1.5 dCi Laureate. Acesta a inregistrat doar 28% in ceea ce priveste protectia pietonilor si 29% pentru sistemele de asistenta, scor mult sub media modelelor noi lansate in Europa.
In timpul testelor pentru protectia ocupantilor, compartimentul pasagerilor a ramas stabil, dar haionul s-a deschis, iar masina a fost penalizata pentru acest lucru.
Protectia pieptului a fost marginala pentru ambii ocupanti din fata, conform senzorilor montati pe manechini.
Masuratorile de la nivelul genunchilor nu au indicat probleme dar, pe partea soferului, structura bordului a fost considerata ca prezinta risc de ranire pentru ocupanti de marimi diferite, iar protectia pe acea parte a fost calificata ca marginala.
La testul de impact lateral, usa soferului s-a deschis, iar modelul Duster a fost din nou penalizat.
VEZI rezultatele complete ale testului EuroNCAP!
La testul cu stalpul protectia pieptului soferului a fost calificata ca slaba.
Protectia la impactul din spate, oferita de tetierele scaunelor a fost de asemenea calificata ca marginala. Per total, Dacia Duster a obtinut 27 de puncte pentru protectia adultilor, ceea ce se traduce printr-un procesnt de numai 74 %.
Dacia Duster a mai fost depunctata de specialistii EuroNCAP din cauza ca ESP-ul nu este oferit in standard.
"Este dezamagitor ca o companie mama precum Renault nu ofera acelasi nivel de siguranta la modelele Dacia precum o face la modelele vandute sub brandul propriu", a anuntat Euro NCAP.
Sursa: Jurnalul National