Proiectul prevede, conform Art. 7, ca "atunci cand un autovehicul pentru care s-a platit taxa in Romania este ulterior scos din parcul auto national, proprietarului platitor al taxei i se restituie valoarea reziduala a acesteia".
VEZI proiectul de modificare a taxei auto!
Valoarea reziduala reprezinta taxa care ar trebui platita pentru respectiva masina daca aceasta ar fi inscrisa la momentul radierii.
Prin urmare, daca acum taxa pentru o masina Euro II e de cateva ori mai mare decat cea pentru una Euro IV, putem extrapola si ajunge la urmatoarea dilema: daca avem un automobil Euro IV si asteptam sa apara Euro VII, Statul ne va inapoia in cazul radierii diferenta de taxa? Putin probabil, normele de aplicare ale noii legii vor fi elaborate ulterior. Pacat!
Cum se poate scapa de noua taxa
Lasand hazul de necaz la o parte, proiectul noii taxe contine cateva exceptii interesante, ce v-ar putea scapa de plata birului.
La Art. 8 scrie negru pe alb ca pentru masinile istorice si cele destinate competitiilor sportive nu se plateste taxa. Prin urmare, e liber la "old-timere" (peste 30 de ani vechime), dar si la masini de curse. In functie de clasa la care se incadreaza, transformarea unei masini de strada in una de raliu s-ar putea sa fie mult mai ieftina decat taxa auto. Un roll-bar, un sistem anti-incendiu, sigurante pe capota, scaune omologate si e aproape gata (!).
Daca, totusi, nu vreti sa va folositi de cele doua "artificii", se mai poate invoca si Art. 3 al proiectului de lege. Conform acestuia, taxa nu se aplica pentru autovehiculele special modificate in scopul conducerii de catre persoanele cu handicap, precum si autovehiculelor special modificate in scopul preluarii si transportarii persoanelor cu handicap grav sau accentuat.