Modelul testat a fost dotat cu o motorizare diesel de 2.2 litri si 184 de cai-putere, cu transmisie automata in sase trepte, ceea ce reprezinta varful de gama din lista celor noua versiuni de echipare sub capota.
Gandit ca un SUV care sa ruleze in conditii bune atat pe sosea, cat si in off-road, Antara beneficiaza de la acest diesel de un cuplu de 400 Nm. Iar aceasta valoare il face sa se miste cu multa usurinta, indiferent ca vorbim de o depasire pe un drum national sau de atacarea unei rampe in conditii mai speciale. Ceva probleme apar insa atunci cand este depasita valoarea de 2.800 rpm, deoarece motorul acuza iesirea din zona de cuplu. Cutia de viteze automata lucreaza bine, iar rapoartele se schimba aproape pe nesimtite. Totusi, nu este cea mai prompta in raspuns, dar asta este aproape o trasatura comuna a transmisiilor automate existente pe SUV-uri.
Opel Antara accelereaza de la 0 la 100 de kilometri in 9,6 secunde, in timp ce viteza maxima avansata de constructor in fisa tehnica este de 200 km/h.
La capitolul consumului, Antara 2.2 l diesel a inregistrat aproximativ 8 litri la o suta de kilometri parcursi extraurban, sensibil peste valoarea de 6,4 litri din fisa oficiala. Masina era totusi nou-nouta, ca atare fiind de asteptat ca „setea" sa sa mai scada dupa prima mie de kilometri in rulaj. De altfel, exista si o functie ECO, ce modifica setarile cutiei automate in vederea optimizarii consumului. In oras, producatorul de la Russelheim avanseaza un consum de 10,3 litri/100 km.
De la tractiune exclusiv pe puntea fata, puntea spate poate primi jumatate din cuplu atunci cand situatia o cere. Totusi, Antara este o masina mai degraba de sosea. Se poate descurca decent in off-road, dar nu exceleaza la acest capitol. Garda la sol este de 176 de mm, iar unghiurile de atac si degajare sunt estimate la 20, respectiv 24 de grade. Pentru un forestier ceva mai desfundat merge!
Pe sosea, a impresionat directia, evident in progres fata de modelul anterior, dar in curbe tot se simte putin ruliu, ceea ce iarasi nu este anormal pentru o masina de asemenea dimensiuni.
La interior, Antara cuprinde cam toate lucrurile de bun simt pentru acest nivel: climatizare auto, sistem audio cu comenzi pe volan, scaune incalzite, senzori de ploaie si cruise control, plus, optional, sistem multimedia cu navigatie. In versiunea de echipare Cosmo, cum a fost cea testata, Opel Antara 2.2 diesel 184 CP costa 32.250 euro (TVA inclusa).
Sursa: Jurnalul National
Jaguar C-X75: hibridul de un milion de dolari, lansat in 2013... VIDEO! Dacii de colectie la Sibiu...