Surse din interiorul companiei japoneze au declarat sub rezerva anonimatului ca au fost alese cele doua modele deoarece platformele lor se potrivesc cel mai bine cu dimensiunile si greutatea bateriilor Tesla care sunt utilizate pentru furnizarea energiei.
Reprezentantii Tesla au mai afirmat ca sunt asteptate rezultate foarte optimiste in privinta performantelor celor doua modele, in special a autonomiei de rulare pe baza unei singure incarcari.
In acest moment, mai multe companii producatoare de automobile lucreaza la modele care sunt propulsate exclusiv cu ajutorul energiei electrice. Printre acestea, Mitsubishi i-MiEV si versiunile europene Peugeot iON si Citroen C-Zero, dar si concurenta de la Nissan, cu modelul Leaf. Mai mult, liderii tuturor constructorilor de automobile au semnat un acord privind standardele sistemelor de incarcare, astfel incat sa putem folosi acelasi cablu la toate masinile care vor aparea.
Principala problema a noilor vehicule electrice va fi pretul, asa cum s-a intamplat de-a lungul istoriei cand au fost introduse tehnologii noi. Bateriile sunt cele care costa cel mai mult, insa cu siguranta un sistem de achizitie in leasing si un volum mult mai mare vor reduce acest pret.
Masinile care vor fi produse de Toyota impreuna cu Tesla au un target de pret de aproximativ 40.000 de dolari si o autonomie de 240 kilometri, potrivit unor informatii neoficiale. In paralel, Toyota are mai multe parteneriate de dezvoltare a vehiculelor electrice, unul din cele mai importante fiind cel cu Panasonic, prin care urmareste construirea de baterii Li-Ion performante si cu un pret mai redus.
Citeste Financiarul!