- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Autostrazile Pitesti - Sibiu, Ploiesti - Focsani, Targu-Mures - Ungheni, Comarnic - Brasov, precum si inelul de autostrada al Capitalei (Centura Nord si Centura Sud) vor fi construite prin parteneriat public-privat (PPP), a propus Executivul, in sedinta de guvern de ieri.
Cele sase viitoare autostrazi construite prin PPP vor totaliza aproape 720 de kilometri. Proiectele figureaza pe hartie de mai bine de cinci ani in planurile autoritatilor, fiind lasate insa la stadiul de prefezabilitate. Autostrada Pitesti - Sibiu, cu o lungime de 117 kilometri, este singurul tronson din Coridorul IV paneuropean de transport care nu are finantare asigurata.
Restul tronsoanelor fie se afla in executie (Arad - Timisoara, Deva - Orastie, Medgidia - Constanta, Centura Constanta), fie au ramas fara constructor, dupa rezilierea contractului (Cernavoda - Medgidia), fie urmeaza a fi atribuite castigatorilor unor licitatii, in perioada urmatoare (Nadlac - Arad, Timisoara - Lugoj, Lugoj - Deva si Orastie - Sibiu).
Autostrada Ploiesti - Buzau - Focsani, cu o lungime de 133 de kilometri, face parte din Coridorul IX de transport paneuropean, care ar fi trebuit sa se continue pana la Albita, cu inca 155 de kilometri, la granita cu Republica Moldova, dar guvernul a renuntat, deocamdata, la acest tronson suplimentar.
Autostrada Targu-Mures - Iasi - Ungheni, de 310 kilometri, va lega Autostrada Transilvania de zona Moldovei. Inelul de autostrada al Capitalei va avea o lungime de 101 kilometri (48 km Centura Sud si 53 de km Centura Nord).
Proiect esuat
In privinta tronsonului Comarnic - Brasov, pe care statul doreste sa-l ofere din nou in concesiune, acesta se afla la a doua tentativa de acest gen. In 2009, contractul de constructie fusese castigat de consortiul Vinci - Aktor, in baza unui contract de 30 de ani - patru pentru constructie, 26 pentru concesiune. In total, contractul s-ar fi ridicat la aproape 5 miliarde de euro, din care 1,5 miliarde de euro pentru constructia propriu-zisa. In primavara anului trecut, consortiul castigator anunta ca renunta la contract, pe motiv ca nu a gasit finantare pentru acesta.
Tot articolul, in Financiarul
Foto: Intactimages
Angajati de la Garda Financiara si Finante Publice, audiati la DNA, pentru un prejudiciu de 12 mil. €... Creditele restante totalizeaza 17,8 miliarde de lei...