Antena Căutare

6 noi autostrazi, construite prin PPP. 6 licitatii pentru Coridorul IV, contestate

Proiecte de mult ingropate vor fi realizate prin parteneriat public-privat (PPP) sau concesiune cu banii constructorilor. Alte 12 obiective, de la spitale la poduri, ar urma sa fie construite prin aceeasi metoda.

Autostrazile Pitesti - Sibiu, Ploiesti - Focsani, Targu-Mures - Ungheni, Comarnic - Brasov, pre­cum si inelul de autostrada al Capitalei (Cen­tura Nord si Centura Sud) vor fi construite prin par­teneriat public-privat (PPP), a propus Executi­vul, in sedinta de guvern de ieri.

Cele sase viitoare autostrazi construite prin PPP vor totaliza aproape 720 de kilometri. Pro­iectele figureaza pe hartie de mai bine de cinci ani in planurile autoritatilor, fiind lasate insa la stadiul de prefezabilitate. Autostrada Pitesti - Sibiu, cu o lungime de 117 kilometri, este sin­gurul tronson din Coridorul IV pan­european de transport care nu are finantare asigurata.

Restul tronsoanelor fie se afla in executie (Arad - Timi­soara, Deva - Orastie, Med­gidia - Constanta, Cen­tura Constanta), fie au ramas fara constructor, dupa rezilierea con­tractului (Cernavoda - Med­gidia), fie urmeaza a fi atri­buite castigatorilor unor licitatii, in perioada urmatoare (Nadlac - Arad, Timisoara - Lugoj, Lugoj - Deva si Orastie - Sibiu).

Autostrada Ploiesti - Buzau - Focsani, cu o lungime de 133 de kilometri, face parte din Co­ri­dorul IX de transport paneuropean, care ar fi trebuit sa se continue pana la Albita, cu inca 155 de kilometri, la granita cu Republica Mol­dova, dar guvernul a renuntat, deocam­data, la acest tron­son suplimentar.

Autostrada Targu-Mures - Iasi - Ungheni, de 310 kilometri, va lega Autostrada Transilvania de zona Moldovei. Inelul de autostrada al Capi­talei va avea o lungime de 101 kilometri (48 km Centura Sud si 53 de km Centura Nord).

Proiect esuat

In privinta tronsonului Comarnic - Brasov, pe care statul doreste sa-l ofere din nou in con­cesiune, acesta se afla la a doua tentativa de acest gen. In 2009, contractul de constructie fusese castigat de consortiul Vinci - Aktor, in baza unui contract de 30 de ani - patru pentru constructie, 26 pentru concesiune. In total, con­tractul s-ar fi ridicat la aproape 5 miliarde de euro, din care 1,5 miliarde de euro pentru con­structia propriu-zisa. In primavara anului tre­cut, consortiul castigator anunta ca renunta la contract, pe motiv ca nu a gasit finantare pentru acesta.

Tot articolul, in Financiarul

Foto: Intactimages

Angajati de la Garda Financiara si Finante Publice, audiati la DNA, pentru un prejudiciu de 12 mil. €... Creditele restante totalizeaza 17,8 miliarde de lei...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia) Marti, 30.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x