- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Asocierea a renuntat astfel la cresterea costurilor cu 47%, a declarat ministrul de resort, Anca Boagiu.
"Cele doua motive de reziliere au fost solicitarea cresterii valorii contractului cu 47% si faptul ca au parasit santierul in urma cu 17 luni", a afirmat Boagiu. Ministerul Transporturilor a transmis o notificare consortiului, solcitand rezolvarea problemelor pana la 30 mai, in caz contrar urmand sa fie reziliat contractul. Boagiu a mentionat ca prima firma care a renuntat la suplimentarea costurilor de executie a fost UMB Spedition.
"Apoi si ceilalti parteneri din consortiu au acceptat ca nu vor mai cere niciun ban in plus si vor termina la timp lucrarile", a adaugat ministrul Transporturilor. In acest moment, autoritatile spera sa predea tronsonul la sfarsitul acestui an.
Licitatia a fost castigata in 2006 de catre consortiului romanesc UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 si Tehnostrade. Practic, fiecare firma in parte ar fi trebuit sa lucreze pe cate un sector de 10 kilometri. Despre proiectul finantat cu prisosinta de la buget se poate spune multe. S-au gasit bani pentru revizuiri de proiecte tehnice, consultanta sau asistenta.
In final, din 2006 si pana acum am platit 5.100.000 de euro numai pe hartogaraie pentru tronsonul Bucuresti - Brasov. Ulterior, actele aditionale au scumpit o parte din tronsonul spre Brasov, mai exact Bucuresti - Ploiesti, modificarile de solutii costand aproape 76 milioane de euro! Surse din minister vorbesc de faptul ca firmele romanesti, sustinute initial din plin de Radu Berceanu, s-au apucat sa viseze pe autostrada.
Asa ca intre kilometri 15 si 40 au construit o a treia banda. Din pacate insa, planul de acasa nu se potriveste cu cel din targ. Asa se explica, cel putin neoficial, banii pe care consortiul i-a cerut, la un moment dat CNADNR, si care ar fi adus majorarile cu 47 % ale costurilor.
Cum banda "cadou" nu a avut acte, sumele umflate considerabil nu au fost luate in calcul. Mai mult, sa nu uitam ca au primit oricum 76 de milioane de euro, pentru o simpla modificare de solutie.
Sursa: Jurnalul National
Avon Romania amendata pentru munca la negru... Euro si dolarul continua sa creasca. Vezi cursul BNR!...