Antena Căutare

Ce trebuie să știi înainte de a începe o afacere în domeniul comerțului

Să începi un business nou nu este niciodată ușor, indiferent de domeniul pe care îl alegi. O afacere pornită de la zero poate fi una dintre cele mai satisfăcătoare experiențe, dar, în aceeași măsură, poate fi extrem de solicitantă, iar primul lucru la care ar fi bine să te gândești înainte de a  face acest pas este cât și ce vei fi dispus să investești în ea.

Să începi un business nou nu este niciodată ușor, indiferent de domeniul pe care îl alegi. O afacere pornită de la zero poate fi una dintre cele mai satisfăcătoare experiențe, dar, în aceeași măsură, poate fi extrem de solicitantă, iar primul lucru la care ar fi bine să te gândești înainte de a face acest pas este cât și ce vei fi dispus să investești în ea.

Dacă ideea ta de afaceri presupune deschiderea unui magazin comercial, este important să analizezi piața din domeniu. Potrivit Institutului National de Statistica, volumul cifrei de afaceri a crescut în luna iunie comparativ cu luna precedentă, datorită vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun. În schimb, vânzările de produse nealimentare au scăzut.

Dacă vrei să fii sigur că afacerea ta în comerțul cu amănuntul va avea parte de un start pozitiv, iată câteva lucruri de care ar trebui să ții cont înainte de inaugurarea magazinului.

Identificarea nișei

Una dintre primele decizii pe care vei fi nevoit să le iei când vei hotărî să începi o afacere în comerț este să alegi ce vei vinde. Șansele de supraviețuire în acest domeniu extrem de competitiv al vânzării cu amănuntul vor crește considerabil dacă îți vei crea propria nișă. Drept urmare, este recomandat ca atunci când comanzi produsele dorite de la furnizori să le alegi pe acelea pe care le știi, le folosești sau măcar le înțelegi. De exemplu, dacă nu ești pasionat de modă, îți va fi mai greu să hotărăști care sunt articolele vestimentare potrivite pentru vânzare.

De asemenea, dacă alegi varianta unor produse handmade, este important să te asiguri că poți să creezi suficiente pentru a aproviziona un magazin și apoi să ții pasul cu vânzările.

Printre ideile de afaceri în domeniul comerțului cu amănuntul din care te poți inspira se numără buticurile de haine, pantofi și accesorii vestimentare, brutăriile, cofetăriile și barurile, magazinele de jucării, produse de uz casnic sau decorațiuni, gift-shop-urile, magazinele cosmetice, florăriile, precum și librăriile.

Achiziționarea mobilierului și a echipamentelor

După ce ai identificat nișa în care vrei să îți începi afacerea, ai nevoie de un loc în care să îți pui în aplicare planul de business. De regulă, un magazin are trei spații principale: cel pentru vânzarea produselor, depozitul și vestiarul pentru angajați. Toate acestea au nevoie de mobilier și echipamente specifice. Pentru spațiul de vânzare a produselor, vei avea nevoie, printre altele, de mobilier pentru zona vânzătorului, rafturi metalice, combine frigorifice (dacă vei comercializa alimente), vitrine de refrigerare pentru băuturi, un cântar, o casa de marcat datecs, un computer și un telefon, un aparat POS, precum și o imprimanta fiscala.

Alegerea mobilierului și a echipamentelor pentru noua ta afacere este, de asemenea, și un mijloc de a explora brandingul businessului tău și de a fi creativ. Cu cât amenajezi spațiul într-un mod mai primitor, cu atât cresc șansele ca numărul clienților care trec pragul magazinului să fie mai mare.

Obținerea avizelor

Un alt aspect important de care este necesar să ții cont atunci când te hotărăști să intri pe piața comerțului cu amănuntul este obținerea tuturor avizelor pentru un astfel de business: de la autorizația de funcționare, cea de mediu și de protecție a muncii, până la autorizația de protecție și siguranță la incendii și cea pentru siguranța alimentelor. Legislația în domeniul comerțului cu amănuntul este destul de încărcată, de aceea este important să acorzi o atenție deosebită pașilor pe care trebuie să îi urmezi înainte de a inaugura noul tău magazin.

Odată ce ai pus cap la cap toate detaliile afacerii tale, nu uita să atragi clienții către tine. Poți alege să faci asta prin mijloacele publicitare clasice, ori poți apela la advertisingul pe rețelele sociale. Totul depinde de regiunea în care îți vei începe noua afacere. În satele sau orașele mici ale țării, publicitatea clasică este mult mai vizibilă, în timp ce într-o localitate mare promovarea pe rețelele sociale ar putea face diferența.

Cele mai bune moduri de a-ți căuta un loc de muncă pe sfârșit de an... Boeing va readuce producţia de avioane 737 la un ritm de 52 de aparate pe lună în februarie 2020...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 7, 23 martie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul Dianei Matei
Hello Chef sezonul 7, 23 martie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul Dianei Matei Sambata, 23.03.2024, 15:30
Ai Formula 1 în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x