- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Atunci când ai propriul tău business, una dintre cele mai mari provocări este să atragi constant clienți, să îi fidelizezi și să îți dezvolți astfel afacerea pe termen lung. Calitatea produsului sau serviciului pe care îl oferi contează enorm, dar dacă nu vei ști să îl vinzi corect, s-ar putea să îți fie dificil să atragi persoanele interesate de el.
Un pas important pentru antreprenorii care merg să își promoveze produsele în rândul potențialilor clienți este realizarea unei prezentări eficiente, convingătoare și concise. Totuși, succesul unei prezentări de produs nu depinde doar de abilitățile tale oratorice. Există mai mulți factori care pot face diferența între o prezentare care să îți atragă clienți și una care să nu aducă niciun avantaj pentru businessul tău. Iată care sunt cele mai importante lucruri de care să ții cont atunci când susții o prezentare:
Rostește un discurs relevant pentru publicul tău
Una dintre cele mai frecvente greșeli pe care o fac cei care discută despre produsul ori serviciul lor este aceea de a folosi o prezentare generică. Cu cât îți cunoști mai bine publicul și reușești să adaptezi ceea ce spui în funcție de audiență, cu atât vor crește și șansele de a atrage noi clienți. Orice produs sau serviciu trebuie să răspundă unei nevoi, iar cât timp nu știi care sunt nevoile potențialilor tăi clienți nu vei reuși să vorbești pe limba lor și să le captezi interesul.
Creează o prezentare dinamică
Una dintre cele mai mari capcane atunci când realizezi o prezentare de produs este reprezentată de monotonia discursului și a imaginilor pe care le prezinți. Oamenii în fața cărora te vei desfășura nu au nici timpul, nici dispoziția de a asculta un monolog cu o introducere lungă sau de a urmări un discurs static și plictisitor. De aceea este bine să îți susții discursul alături de o prezentare dinamică, interactivă, care să atragă și să rețină cu ușurință atenția publicului.
Cum poți face acest lucru? Există trei pași care te pot ajuta să îți îmbunătățești prezentarea. În primul rând, o idee bună este să îți înregistrezi și să îți asculți discursul pentru a-ți da seama exact cum îl aud cei cărora te adresezi. Identifică apoi acele părți ale discursului în care poate fi ușor de pierdut interesul audienței. Încearcă să îți modifici tonalitatea vocii sau să îți îmbunătățești livrarea discursului, astfel încât să reduci monotonia. De asemenea, mai poți să susții ceea ce spui cu niște imagini puternice sau un videoclip.
În al doilea rând, dacă folosești o tabla interactiva pentru a-ți susține prezentarea vei beneficia instantaneu de un plus de dinamism în discursul tău. După cum observi, tabla poate fi conectată la un stick USB, la calculator sau la un proiector și poți efectua modificări în timp real, în funcție de reacția publicului tău.
De asemenea, este foarte important să nu îți încarci prezentările cu text. Rezumă-te la notarea câtorva idei esențiale, în jurul cărora să îți construiești cuvântarea. Astfel, nu vei pierde atenția unui public mai preocupat să citească prezentarea decât să asculte ce spui, iar discursul tău va deveni punctul forte al dialogului cu audiența.
Treci rapid la subiect
În special în prezentările de afaceri, este bine să menții introducerile scurte și să treci cât mai rapid la subiect. Vorbește-le oamenilor despre cum poate produsul sau serviciul tău să îi ajute, prezintă-le situații ipotetice în care ceea ce vrei să vinzi reprezintă soluția perfectă pentru ei și răspunde-le la întrebările sau nelămuririle pe care le au. Nu uita să urmărești în permanență reacția oamenilor și să îți adaptezi discursul și în funcție de acest factor.
Folosește-te de demonstrații practice
O demonstrație practică poate fi de multe ori mult mai eficientă decât orice ai spune sau ai scrie pe tablă. Decât să vorbești despre produsul ori serviciul tău, poate fi mai interesant să îi lași rezultatele să îți demonstreze spusele. Este o tehnică utilă în special atunci când ți-e dificil să explici pe înțelesul tuturor cum funcționează produsul tău.
Nu în ultimul rând, înarmează-te cu o atitudine pozitivă și mult entuziasm. Dacă tu nu crezi în ideea ta, în produsul pe care vrei să îl vinzi, atunci nici cei din jur nu o vor face.
ANAF a anunțat! Ce trebuie să faci ca să recuperezi o parte din bani... Vești bune pentru toți bugetarii din România. Majorări salariale substanțiale anunțate în urmă cu puțin timp!...