- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
In 1913, trenurile le ofereau celor bogati conditii de lux, asa ca gara trebuia sa fie pe masura, mai ales intr-un oras ca New York. Si, intr-adevar, la inaugurare, Grand Central era o bijuterie a arhitecturii si artelor aplicate. Ea a devenit, imediat, un simbol al metropolei americane si a servit ca decor de film pentru mari regizori, ca Alfred Hitchcock.
Dupa al Doilea Razboi Mondial, trenurile au fost inlocuite de avioane, iar Grand Central si-a pierdut, treptat, stralucirea. In anii '70 se planuia chiar demolarea ei, pentru a face loc unui turn de birouri. Cladirea a fost salvata datorita interventiei unor celebritati precum Jacqueline Kennedy Onassis.
Grand Central a fost declarata monument istoric national, iar in 1996 au inceput lucrari de restaurare care, in doi ani, i-au redat intreaga maretie. Un milion de dolari a fost investit doar in curatarea boltilor, care pastrau urmele fumului de la locomotivele cu aburi. Acum, gara este, din nou, demna de orasul pe care-l serveste.
“Grand Central este tot ceea ce este si New York. Este mare, galagioasa, functionala si nefunctionala in acelasi timp, aglomerata, zgomotoasa. dar, ca si New York, mai este intr-un fel de care adesea uitam: este atat de frumoasa”, a declarat actrita Cynthia Nixon.
Din Grand Central nu mai pleaca, astazi, trenuri de cursa lunga, ci doar suburbane si metrouri. Pe aici trec, totusi, in fiecare zi, 750.000 de calatori, iar multi nu vin doar ca sa urce in vagoane, ci si pentru a admira frumusea cladirii.
Google finanteaza tranzitia presei franceze catre mediul online... VIDEO: Un jurnalist de investigatii de la CBS, lovit cu pumnul in fata!...