In plus, guvernele statelor membre si UE au fost acuzate de faptul ca nu au reactionat mai rapid la aceasta criza. Mare parte din spatiul aerian in Europa a fost inchis in 15 aprilie, insa o teleconferinta a ministrilor transporturilor din UE a avut loc abia luni, 19 aprilie.
Bo Redeborn, director pentru stragia de management al traficului aerian in cadrul Eurocontrol, a subliniat insa ca, tinand cont ca din aceasta organizatie fac parte 38 de tari, a fost nevoie de o coordonare complexa care a luat timp.
In ce priveste Asociatia Internationala a Transportului Aerian (IATA), aceasta a declarat miercuri ca aceasta criza a costat statele sale membre peste 1,27 miliarde de euro.
Directorul IATA, Giovanni Bisignani, a anuntat ca impactul acestei crize asupra sectorului transporturilor aeriene a fost mai mare decat cel al atacurilor teroriste de la 11 septembrie 2001.
La randul sau, Asociatia Liniilor Aeriene Europene (AEA) a estimat la 1 miliard de euro pierderile membrilor sai. In plus, companiile aeriene trebuie sa plateasca si cheltuielile implicate de despagubirile pentru pasageri, plata orelor suplimentare pentru personalul propriu si zborurile pentru repatrierea calatorilor.